Kind of boerd

2006-09-30 @ 21:16:52

Jag har ungefär inget att göra just nu, så därför får ni lära känna mig bättre genom en lista snodd ifrån Ida.

Ebba von Sydow eller Sofi Fahrman: Sofi börjar bli lite tråkig och Ebba kommer alltid att vara min förebild på ett eller annat sätt.
Vitt eller svart: Svart
Grått eller brunt: Grått
Prickigt eller randigt: Om jag måste välja får det bli randigt
Chloé eller Marc Jacobs: Kan man säga båda?
Knappar eller rosetter: Stora knappar och fina rosetter
Guld eller silver: Jag passar mer i guld
Klänning eller kjol: Klänning, helt klart
Rachel Bilson eller Mischa Barton: Rachel har en  jättefin stil
Rundad eller spetsig sko: Rundad, såklart!

Söting

2006-09-30 @ 21:11:25

98065-109
Ge mig dessa sötingar från Scorett! Dem måste vara de sötaste ankelbootsen som jag har skådat hitills. Rosetten gör den unik.
Om den inte skulle kosta skortan så skulle jag ha dem nära mig.


Lockarna ger dig en sötfaktor

2006-09-30 @ 20:41:36

Lockar har nog varit inne på ett och annat sätt, hela tiden.. Det förstår jag, för dem är ju bara så söta och så fina. Men det gäller att ha på rätt sätt. Enligt mig är det finast med att ha det burrigt, vilket är som Rachel Bilson och Mary kate & Ashley har på bilderna här nedan.

98065-108



Picknick? Näe, shopping!

2006-09-30 @ 17:49:05



Idag var det planerat att jag, Emelie och  Nikita skulle gå på Picknick. Vi hade bestämt nästan allt, men en sak kunde vi inte bestäma - vädret. Som ni förstår så var vädret väldigt dåligt för en picknick-dag.
Emelie frågade mig om jag hade lust att åka till stan med henne. Jag hade lust att shoppa så jag sa ja. Hon skulle köpa ett par mus-tofflor, och det gjorde hon. Jätte söta och sköna var dem.
Vi var i både T-centralen och Skanstull. Jag köpte inget i T-centralen, men i Skanstull köpte jag ett skärp att ha i midjan från Röda korset för endast 20 :- och en "hängare" med tre krokar från Indiska för 15 :-. 

Inte så lång dag, men lite shoppat, i alla fall. ; )

Efter lite slit kanske den blir min...

2006-09-29 @ 23:45:37

98065-103
Nu har jag bestämt mig. Jag ska sy en förklädesklänning. Inte köpa, sy. Mest blev jag intresserad av att göra det då jag såg att Sofi hade tipsat om klänningen på bilden. Jag hade iförsig sätt den tidigare, men inte så mycket. Nu har jag i alla fall bestämt mig att om allt går som det ska så har jag inom kort på mig den.

Tyget tänker jag nog köpa från Ikea.
25 :- per meter kostar den. Alltså får jag betala 100 :-, eftersom jag ska ha 4 meter. Tyget ska vara i svart.

Förresten; någon som vet om det finns ett bättre, dvs. ett billigare ställe där man kan få tygen ifrån?






Ny Layout för lilla bloggen

2006-09-29 @ 20:07:33

Ja, du har hamnat rätt. Det är bara själva stilen, med andra ord Layout:en som har förändrats. Den gamla kändes lite 'instängd'. Hehe, jag har mina krav, jag.
Jag måste även tacka Emelie, för att hon har hjälpt mig ännu en gång. Tack! 



Btw; Bloggen fyller 100 inlägg idag! Hihi! : )

Ännu en stilikon

2006-09-29 @ 18:01:58

För ett tag sen så gjorde Cecilia mig uppmärksam i sina mode-sidor i fredags-bilaganom om att det finns en halv ny stilikon att spana in. Denna stilikon jag pratar om är ju såklart  Peaches Geldof.
Jag har nästan aldrig gillat en sån rockig stil som hon har. Men i för sig: hon blandar ju en massa olika stilar, vilket är bra...

98065-102

Knytkalas, om jag får välja

2006-09-28 @ 20:15:07

98065-100
Kolla på bilderna ovan och låt dig helt enkelt inspereras. Dessa sätten är bara några sätt att knyta ditt sidenband eller varför inte sametsband?

Bilder: Aftonbladet

Ärt-kappan

2006-09-28 @ 20:10:18

Ärtgrönt är den färgen jag tycker är bara för söt. Hittills har jag hittat en basker, som inte satt så bra på mig, och en kappa som ser jättefin ut på modellen (åt höger) men i verkigheten kanske inte det.
Jag vet inte, men den ser lite småtråkig ut längst till höger.

Am I right, or am I wrong?

98065-99

Bilder: Aftonbladet


Alla har vi våra fynd-dagar

2006-09-28 @ 17:50:53

98065-95


Som sagt: alla har vi våra fynddagar. Den 28 september fick bli min. Inte nog med att vi också hade studiedag. Vart alla saker fyndades var i stan, med mamma. Hon hittade dessvärre ingenting.

Inne på Topshop så spanade jag på lite saker, bl.a. jeans, men hittade inget. Jag kollade lite snabbt innan vi skulle gå därifrån, på rea-stället. Där hittade jag ett fruktansvärt sött armband. 30 :- gick den endast på. 

Efter en rätt så lång vandring på drottninggatan, in i många butiker, så drog sig min kropp mot Indiska. Där hittade jag de billigaste kläderna jag någonsin skådat. Det lät töntigt, men det är verkligen sant.
En kort kofta/kavaj och ett pistage-färgat linne för endast 30 :- styck. Men det var inte det enda jag hittade från Indiska, utan också ett halsband som jag slår vad om att Emelie sitter och dreglar efter. Hihi! Den kostade 25 :-. Det är inte heller så farligt. 

Det var min fynd-dag, det!

PANIK

2006-09-24 @ 16:59:37

Imorgon är det redan måndag!
Det största som händer, för min del är skolfotografering.
Vad ska man ha på sig? Hur ska man ha håret? Vilka accesoarer ska man ha? Hur ska man sminka sig? HJÄLP! Jag börjar bli lite stressad. Men allting lär ju lösa sig, eller hur

Här sitter jag...

2006-09-24 @ 16:55:49

...och inser hur dålig min blogg har blivit.
Den blir bara tråkigare för varje dag, helt enkelt, och allt beror inte på att jag inte har något att skriva om, för det har jag. Utan allt handlar om tiden.
Stress, stress och ännu mer stress. Man ska hinna göra läxorna, ta igenom med det man ligger lite efter på, umgås med släkt / familj / vänner och en heeel del massa saker till.

Jag vill absolut inte ta en paus från allt det här bloggandet, utan jag vill fortsätta blogga, för jag tycker det är jättekul och intresant. Det är absolut en favorit-hobby, för mig.

Fortsätt med att läsa min blogg så ska jag försöka med att publicera inlägg så ofta som möjligt.

P.S. Svara på den här enkla frågan.

Mini-shopping

2006-09-23 @ 16:42:34

Jag väntade och väntade på att Nikita skulle ringa så att vi kunde träffas efter att hon hade klippt sig. Bara gå runt lite i centrum, alltså. Men hon ringde inte så jag bestämmde mig för att ta en linte runda själv.

Jag gick typ bara in i H&M så därför borde det inte kallas shopping utan mini-shopping.
  Men för att det ska bli en mini-shopping så måste väl man ha köpt något, right? Ja, det måste man, och det gjorde jag. Ett smalt svart-glittrigt diadem för ett mini-pris: 9.50 :-

Finns det någon mer än jag som tycker att det var ett riktigt fynd?

 

98065-93

Gårdagens shopping i stan

2006-09-23 @ 13:07:38

Igår var jag, Nikita, Emelie och Erika (Emelies lillasyster) i stan. Det var jättekul. Bara lite krävande om man har 10 kilo på axeln (böcker och sånt). Emelie hittade rätt så mkt grejer. Erika likaså, men jag bara en grej (!) och Nikita inga grejer.
Gosh, i fell sorry for her (and me). Men Nikita ger inte upp: idag ska hon tydligen shoppa i centrum.
You go girl! Never give up! Tihi! : )
Det jag köpte var en likadan hårklämma som jag 'tappade', fast i en annan färg. Den är ganska fin och enkel, tycker jag. 19.50 :- gick för den. Not much.
Btw, jag köpte även en fruit-cooler från 7-eleven. Alla måste pröva dem (Fruit-cooler och Café-cooler). Mumms!


98065-92

Bag-o-holic ?

2006-09-21 @ 18:37:21

98065-91

Roligt nog så fick jag världens lust att shoppa. Bara något litet, men ändå något. Egentligen skulle jag gjort det här imorgon men mina vänner Emelie och Nikita, men jag kunde inte vänta. Får väl köpa något annat imorgon, i guess. Tihi! : )
Kommer ni i håg min lilla älskning som jag köpte för några veckor sen. Den är tyvärr tillbaka i butiken. Varför? Jo, den gick lite sönder (den böjdes en aning), tråkigt nog. Men det var ändå lite bra, eftersom då kunde jag köpa en ny väska från Åhlens som rymmer exakt allt som jag behöver. Fin är den dessutom. Gaah, i can´t wait untill i wear it.
Den är dessutom mycket finare i verkligheten.

Lika som bär

2006-09-20 @ 20:34:36

98065-90

Jag håller med aftonbladet när de påstår att Ashlee Simpson och Paris Hilton är skämmande likt varandra. I mean; just look at the picture.
Förresten, vilken av dem ser finast ut i just denna look?

I just have to...

2006-09-19 @ 18:55:15

...do my stupid homework(s). Dumma franska läraren som ger oss en hög läxor varje dag. ÅÅH!! Den som sa att högstadiet var enkelt hade fel. Nu väntar en hög läxor på mig. Dammit!
  Det ända som kan glädja mig nu är att jag faktiskt har en roig "läxa". Jag och Nikita ska träna på vår egna töntiga "hallå-moppe-pojkar"-dans. Hihihi" : ) 

// Sofia ♥


Hilary Duffs nya framgång

2006-09-18 @ 19:36:33


Hilary Duff gör som många andra kändisar gör: lanserar sin alldeles egen parfym. Den heter
With love.
Den sägs dofta exotiska frukter, mysk och orientaliskt. Låter som en parfym som jag kanske skulle gilla. Hoppas nu att den kommer till Sverige.

Bild: Ytligheter

Modeveckan i NY

2006-09-18 @ 18:39:45

Som alla vet så pågpr modeveckan i New York. Tråkigt nog så är det inte jag en av dem som sitter i "front row", istället sitter jag på lektioner i skolan. Pretty booring? Jepp, i think so. Men som tur är finns internet. Så här kan jag sitta och låtsas som om jag sitter i "front row", kan man säga i alla fall.


98065-88
Bild 1 Marc Jacobs är fortfarande lite känd för lager-på-lager stilen. Ja, den håller i sig, men nu är deras nya "syfte" 'naturligt blandat med glamour' Fantastiskt, enligt mig.
Bild 2 Den lilla svarta är fortfarande inne, men nu kan man även om man har en brun kort klänning kalla den "den lilla bruna". Matcha gör man med naturlig sminkning och en liten färgkick (som på t.ex. modellens läppar).

98065-93
Bild 1 Rosetter. Är dem inte underbara? Nu i höst är det superfint med ett band i midjan. Storleken väljer du själv.
Bild 2 Den dolda fickan har vi sett mycket av från bl.a. Chloé. Den är väldigt praktisk. Väldigt diskret också.

98065-89
Volanger, volanger och ännu mer volanger. Under modevisningarna så valde designerna att visa sina plagg med en förkärlek - volanger. Det finns folk som tolkar ordet "volanger" fel; dem tror att man menar volangkjol.


98065-92
Markerad midja har varit inne så pass länge så att man nästan inte kommer ihåg hur den kom "fram" och när den börjades användas (70-talet är inte det jag menar). Några är trötta på den och några inte. Jag personligen är inte trött på den. Den får faktiskt vara inne hur länge som helst.

98065-87
Paris Hilton och Nicky Hilton fick såklart sitta på "front row" och där satt dem ärven i väldigt fina frisyrer, sminknig och Nicky satt finfint i sin underbara stickade klänning.

Politik + Hide & Seek

2006-09-17 @ 20:42:28

Hmm... vilket blir det? Aja, en sak är klar: inget mer bloggande för idag. Sorry : (

Förresten vilka/vilket parti röstar ni på?




Update:
Det blev Hide & Seek, men ändå lite politik. Grattis Reinfeldt!


(Bild: Stadsminister Reinfeldt och Ebba von Sydow) 

Chloé-känsla från H&M

2006-09-16 @ 21:31:08

98065-91

Jag hade lite tråkigt för en stund sen, så då tänkte jag att jag kunde pyssla ihop ett litet collage (som tyvärr är gjord i paint). Sagt och gjort. Här har ni en "budget-variant" på märket Chloé. Allt kommer ifrån H&M.

Prislista:
Väska: 198:-
Leggings: 98 :-
Kofta: 398:-
T-shirt: 69,50 :-

Blev väldigt kär i sakerna. De är SÅ Sofia. Kanske ska köpa något av dem. : )


Att man vågar!

2006-09-16 @ 17:22:02

Hela dagen var perfekt ända tills jag och Proma går in på H&M, i Gallerian.

Jag hade tidigare köpt lita saker (Ett lila sudd från Åhlens, ett mossgrönt skärp från Röda Koset som jag letat efter i evigheter, ett svart ribbat linne från en annan H&M butik och en söt hårklämma från H&M) och valt att ha dem i samma påse: en H&M påse. Sen istället för att lägga allt i min väska går jag runt med den. Helt plötsligt ser jag och Proma en skylt där det står att alla saker i korgen kostade 10 :-. Jag kollade (läs:rotade) lite snabbt i den och sen när jag inte hittar något och vi ska gå så hittar jag inte heller påsen. ÄR DET INTE OTROLIGT? VEM I HELA VÄRLDEN SNOR FRÅN EN 13:ÅRING??
Den dumma och idiotiska människan som gjorde det lär ju ha skuldkänslor svävande i huvudet nu. Och det borde den lungt ha!!

 Förlåt för att jag skriver så slarvig och så, men jag är så jävla irriterad på sådana människor. Har dem inget hjärta eller? ÅÅÅHH!!!

Klicks kändis-sajt

2006-09-15 @ 23:25:23

Äntligen har fredagstidningen klick (som kommer på fredagar, med aftonbladet) tagit och skaffat sig en rolig hemsida. Den var lite efterlängtad, faktiskt. Förrut var jag lite av ett klick-freak, men nu tycker jag att den kan vara rolig ibland. Här hittar du sidan.

P.S. Läste även om Britney som skulle döpa sin nyfödda lilla pojke till Sutton Pierce. Är det inte bara för sött? Men det lär ju vara lite svårt för dom att uttala det. Hihi! Grattis Britney och Sean Preston som fyllde 1 år igår!

Buzza mera!

2006-09-14 @ 18:30:53

För ett tag sen så skulle alla bloggare tipsa om att buzza hosa Buzzador. Jag blev en av dem som gjorde det, alltså blev medlem.
Länge nog har jag väntat på det här paketet. Snabbt rotade jag bland posten, och vad hittar jag inte utom en avi, från posten. Innan jag vände på avin så trodde jag att den skulle vara från H&M. Men det var den inte, utan från somsagt Buzzador. Jag gick exlaterat mot hemköp för att hämta paketet. Jag var vekligen nyfiken på vad den skulle innehålla. Och här sitter jag nu, med två paket Cappuccino (med tio påsar i varje !) och undrar när jag ska ta och börja dricka dem.

Dagens tips:
Anmäl dig som buzzador här (så ärvar du mig)

98065-83



Först butiken, sen hemsidan

2006-09-13 @ 19:47:19

Under sommaren har jag shoppat förfullt hos indiska. Varför? Jo, för hela deras sortiment har fräshat upp sig. Men inte nog med det; nu var det visst hemsidans tur. Alltså har Indiskas hemsida fräshat upp sig totallt. Fint blev det ju också.
Lägg även märke till att du kan shoppa online på deras hemsida. : )

(Inlägget får hamna på indredning&shopping av någon konstig anledning)

Så ska du sminka dig inför hösten/vintern

2006-09-13 @ 16:56:54


Burberry Prorsum, Alberta Ferretti, Peter Som, Derek Lam , Chloé, Hermès

Det har pratats mycket om Chloé. Deras avslappnande kläder, men framför allt om deras fantastiska, naturliga make-up. Men det är ju inte Chloé som är först med det, utan det är vi som inte vill se smutsiga ut med en massa (då snackar vi myckeeet) smink.
  Nu får alla som inte gjort det än göra det snabbt: tömma neccesären. Det kommer att kännar skönare, eftersom du inte måste leta efter en massa smink.
Undvik  "fjortis-sminket", dvs. 10 lager mascara, en väldans mycket rouge, pinn-smala ögonbryn och flera lager kletigt läppglans.
Rött läppstift är faktiskt inte höstens big no, heller.

Om du gör dessa enkla steg så kommer du se höst-fräsh ut.


Bilder: Style.com
 

Finn-guiden á la Sofia : )

2006-09-11 @ 19:18:03

98065-76

Eftersom jag har några små-finnar så måste jag smörja in mig dag och natt med finnkräm(ar).
 
Förut skrev jag om en kräm jag ville ha (Basiron). Emelies mamma såg det inlägget och eftersom hon jobbar på just Apoteket så fick de nån rabatt, och snäll som hon är så köper hon den åt mig. Jätte snällt!

Den andra krämen köpte jag från Apoteket, remember? Den brukar jag använda som 'dagkräm' och den andra som 'nattkräm'.
Gissa om dem funkar? Jepp, det gör dem. Mina finnar på näsan har sakta börjat gå bort. Men även om dem går bort, så går dem egentligen inte bort helt, därför ska man fortsätta att smörja.

Bild: Apoteket

Ikea shopping med föräldrarna

2006-09-10 @ 17:40:41

98065-75

Äntligen har jag tvingat föräldrarna (mest pappsen: han är svår. Tihi!) till en välbehövd ikea-shopping. Om jag är sugen, så är jag sugen.
Inte så mycket shoppat, men ändå någonting.
I höst och vinter (buhu.. : ( ) är det alltid mysigt med lite ljus i huset. För ynka 17 :- får man 100 (!) värmeljus med. Bra pris!
Eftersom jag precis har fått en ny symaskin, så måste jag köpa trådar. I Åhlens kostar 100 m tråd 24 :- och på Ikea kostar 200 x 4 m tråd 19 kronor. Är det inte sjukt !?
Jag passade på att köpa två förpackningar. Men sen köpte jag även lite tyg. Ganska billigt och fräsht tyg. Ska nog ha den som "prova-på"-tyg. 19 :- meter, är inte så farligt, speciellt inte när föräldrarna bjuder på allt !
  Om ni undrar varför jag köpte ännu en tallrik så är det för att min gamla gick sönder häromdagarna. Just my luck, i guess. Men det gör ju inget - den kostade bara 5 : -

Sofia ♥ Ikea

Gah, en walk-in closet till Amanda! Lyckost!

2006-09-10 @ 11:59:40

Lyckost dig, Amanda! En egen walk-in closet!? Det är ju rena rama vardagslyxen. Aja, jag får väl nöja mig med att jag och brosan inte delar samma garderob (!) längre... Phew.

P.S. Blev lite ikea-sugen när jag såg den där multihängaren... Hihi!

Politik-intresserad - jag ?

2006-09-08 @ 18:12:29

Den 17 september är det dags att rösta. För att rösta måste man vara 18 år fyllda. Är jag det? Nej, men ändå så hejar jag på ett parti. Jag har helt plötsligt blivit politik-intresserad. Det är ganska kul enligt mig att söka information på ett och ett annat sätt och heja på ett "lag"
Men en sak är klar: Mode kommer jag alltid ha i mig, så tro inte att jag menar att bloggen ska förvandlas till en politik-blogg, för dt ska den inte.


Update: Efter att ha tillbringat en dag hos släktingarna så berättade min moster till mig vad moderaterna ville. Oj, jag blev helt förstummad. Sånt hade jag inte trott att de ville. Så nu hejar jag på Social demokraterna för att jag tycker att de har gjort det så bra för oss under de sista åren. Jag säger som min moster sa "Man måste tänka på det vi har idag. Hur mycket vi har tillgång till, som t.ex. att vi får åka till semester. Vilka är det som gör så att vi får det?"

Två dagars shopping - veckans sista shopping (?)

2006-09-08 @ 17:55:02

98065-73

Snart är veckan slut. Bara för det har jag tröstshoppat (kan man säga : ) ).
  Igår åkte jag till tanläkaren där de fixade min tandställning p g a att jag hade ätit en lite för stor päronbit.
Aj aj, Sofia. 
Sen bestämmde jag mig för att stressa upp för kungsgatan för att 'hinna med' kupongen. Ja, jag han trotts allt.
Väl framme i slussen (mitt nya favoritställe.. Hihi! : ) ) hittade jag faktiskt - ingenting. Men eftersom en del av mig frestas av pärlshopen så fick det bli några onödiga pärlor. Typiskt mig.

Halsduken köpte jag (okej, mamma betalade) idag när jag var med mamma i centrum. Den var så attans billig. Face it, jag blev sukktad av min vän Emelie när hon hade köppt den, men det var inte det enda: jag brukar även frysa så mycket när jag är på väg mot skolan. Halsduken kommer från Indiska.

Rosen (?) på bilden fick jag av en "blomsterman" nere på torget. Snällt! : )


Bild: Privat - jag

Prinsessan på bilder

2006-09-07 @ 19:32:58

Äntligen har Katie och Tom äntligen valt att göra precis som Brad och Angelina (Brangelina, hihi!) - publicera de första bilderna på deras barn på en känd tidning. Den här gången blev det Vanity fair. Åh, så söt hon är. Tomkat måste vara väldigt stolta över sin blå-ögda lilla prinssesa.




98065-74

Bilder: Hollywood Rag/Vanity fair

Bloggen går neråt...

2006-09-06 @ 21:17:39

Tyvärr så har min blogg blivit lite (läs: mycket) småtråkig. Det beror på att jag (som många alla) har ganska så fullt upp med skolan. Högstadiet är verkligen INTE som mellanstadiet, förstås. Men hur ska jag klara av B (min svenska lärare)?
Som tur går hon i pension nästa år, men ärligt talat hur ska jag klara av henne i drygt ett år?
  Jag kommer få något utbrott, och det är jag nästan säker på.


Ingen tid!

2006-09-06 @ 21:03:25

Idag har jag inte så mycket tid på mig att blogga. Det är tråkit. : (
Jag kan bara säga att jag köpte en väldigt nödvändig sak: en mapp till skolan. Väldigt viktigt om man har en liten, eller okej: två små väskor. Ganska fräsh, faktiskt.

98065-57

Snart är den min! : )

2006-09-05 @ 17:14:51

När jag var hemma hos Nikita med Emelie och Linda så ringde jag mamma för att meddela det. Hon sa även till mig att symaskinen hade kommit. Ni skulle sett min ansikts-min då. Jag blev så glad. Sen bad hon mig komma så att vi kunde gå och hämta den. Sagt och gjort. Efter en liten (läs: lång) stunds vandring så var jag framme.
Sen säger mamma "Vi kan gå om 10 minuter. Jag ska bara diska". Och det gör hon. Men hon har även börjat baka bröd, så jag får vänta. Å här sitter jag nu.

Update: Här är den ! Den är jätte bra, trots sitt pris! : )

98065-56


Den nya Liselotte Watkins ?

2006-09-04 @ 19:24:57

Jättefint, Hanna! Vad duktig du är!
Du kanske tillochmed är född till att bli den nästa Liselotte Watkins (?).
 I´m realy impressed. Keep up the good work! Det här vill vi se mer av.

98065-55

Bild: Sot/Hanna

Dagens tips

2006-09-04 @ 19:16:05

Har du missat ett avsnitt av Idol 2006? Vad gör det, för nu kan du se de på din egen dator. Väldigt bra, faktiskt. Här hittar du det. Mina personliga favoriter är "Får jag fotografera?" och "Ni kan inte säga att jag sjunger falskt"

Nu regnar det - jippie!

2006-09-04 @ 19:10:24

Jepp, nu regnar det. Skönt. Nu kan mina ljus och ljusstakar få göra sina jobb. Höstkänslorna strömmar just nu. Man kanske tillochmed ska hämta en filt och en kopp vaaarm oboy (?).




Bild :       Åhlens

MTV Video Music Awards

2006-09-03 @ 21:15:43

Den 31 augusti var det MTV Video Music Awards. Jag gör som några andra och skriver lite om vad kändisarna hade på sig.

(Jessica simpson, Paris Hilton, Christina Aguleira *2, Nicky Hilton)

Jessica Simpson. Jessica har under en lång period haft svårt att bestämma sig. Iblande vill hon se mer classy ut, dum blondin:ig ut, trashig ut. Ibland kan hon passa i vissa outfits, och ibland inte. Med denna outfit ser hon lite rundare ut än vad vi är vana att se henne. Men jag måste ge henne poäng för det fina håret.
SS+. Två plus Sofior av fem.

Paris Hilton. Paris är känd för att gå runt på galor och se trashig ut. Ja, ibland ser hon för mycket bimbo ut. Men Paris, vem sa att det var en bakelse-gala, till dig? Sminkningen var dock söt. Lite Twiggy känsla på ögonfransarna.
SSS. Tre Sofior av fem

Christina Aguilera. Med sina mörka läppar, sitt Marilyn Monroe hår så går hon sakta in på MTV VMA röda matta, som den största stjärnan. Hon ser verkligen ut som vår tids Marilyn Monroe. Klänningen kanske inte skulle klä alla, men på henne sitter den snyggt. Hon är rätt så lik Gwen Stefani i The aviator.
SSSS. Fyra Sofior av fem.

Nicky Hilton. Först var Nicky känd för sin dåliga smak på b l a sina designade kläder, men för inte så länge sen så ändrade hon stil totallt och blev då känd för sin goda smak. Svängit, jag vet. Nu börjar hon gå raka vägen ner till bohem-träsket. Men lite Chick se hon i alla fall ut.
SS. Två Sofior av fem.


Bilder: Getty image

Bland gardinerna hittar du mig

2006-09-03 @ 17:52:16

Gosh, vilken dag!

Först gick jag och mamma till centrum för att köpa gardiner, som hon hade spanat på. De kom från indiska. Från början så hade jag lite emot gardinerna, för att de såg lite konstiga ut, i mina ögon. Men mamma köpte de ändå. Sammanlagt fyra gardinlängder (vi har stora fönster i vardagsrummet, så det är därför. Två av längderna borde man egentligen inte kalla gardiner, men något liknande i alla fall. Det är typ olika "snören" som hänger ner. Fransar?)
Senare - när vi var hemma så var det dags att sätta nya gardiner i hela lägenheten. Inte så jobbigt, trodde jag, men hade fel. Så nu är allt avklarat, och här sitter jag - trött som en bebis.
Jag måste faktiskt erkänna att jag tycker att resultatet/resultaten blev bättre än det jag hade trott.

Resultat av vardagsrummet:

98065-49

Bild: Privat - Jag

Gårdagens lilla shopping med Proma!

2006-09-03 @ 11:22:10

Som ni vet så skrev jag ju igår lite om shoppingen med Proma (och lite Richa. Hon gick hem, efter ett tag). Här kommer resultatet av den roliga shoppingen, som gick så snabbt.



1 Lila ögonskugga från The body shop. Enligt kassörskan så ska den passa jättefint till mina ögon, eftersom de är bruna. Jag har nog aldrig fyndat något från The body shop för bara 10 : - !
Ett par örhängen från Vero moda. Jättesöta guldiga hjärtformade örhängen fyndades även dem, men för 25 : - Innan jag köpte de så var jag nära på att köpa ett par från glitter, men icke sa nicke.

2 Okej, den köpte inte jag, utan jag fick den av Proma. Jätte gulligt av dig! På denna kylskåpsmagnet står det "Vänner är som blommor, de lyser upp din dag", och det stämmer faktiskt! Jätte söt, är vad den är!
Tack Proma!

Bilder: Privat - jag

Kista med Proma och Richa

2006-09-02 @ 20:49:48

Idag var jag i Kista centrum med Proma och Richa (Promas kompis och min smink docka = P).
Det första jag rörde med mina händer var några presenter, som jag fick av de. En söt kylskåpsmagnet där det stog något (har glömt, och är för lat för att gå och kolla  = S = P) och en balong där det stog grattis,
o s v.  Snällt, tjejer!

Tiden går snabbt, när man har roligt, right? Så gick det i alla fall för oss. Jag kan bara säga att det blev lite shoppat. Jag vet vad ni som läst den här bloggen ett tag tänker: "hade hon inte ett löfte?", 'Och då måste jag bara berätta att jag skiter i den här "regeln". Den är ganska löjlig, om man tänker efter.

Gillar man att shoppa, så gör man det!

P.S. Bilder kommer kanske imorgon.

Ny månad

2006-09-01 @ 21:12:39

Äntligen har vi kommit ut ur den tveksama augusti och kan nu börja på nytt. Skönt!

Frågan som aldrig tycks gå ut ur mitt huvud

2006-09-01 @ 20:21:22

Ibland kommer en sak upp i mitt huvud: Varför håller jag på med mode?
   Jag tycks aldrig få ett korrekt svar, på den frågan, men en sak är jag säker på, och det är att jag aldrig (tror och hoppas jag) kommer att hata mode. Möjligtvis gillade på ett annat sätt, men aldrig hata.
Det skulle vara konstigt att rätt som det var så skulle jag vara tvugen att sluta med mode, för det skulle aldrig gå. Vart jag än går så tittar jag lite på vad folk har på sig. Jag skriker ju såklart inte "Ursäkta, men vad har du för ursäkt med att bära 'crocks'-skor, någon annan stans än i trädgården!?", utan jag tänker på varför människan gick ut med de skorna, men så tänker jag oftast om det finns andra saker jag gillar i outfiten, förrutom den.


Men självklart: mode är inget man ska tvinga i någon i, det kommer utav sig själv att man gillar det.

En lååång dag, som ännu inte är slut

2006-09-01 @ 20:04:02

Snabbt har denna dag gått. Mycket har hänt, men som sagt väldigt snabbt.
Låt mig förforta allt: kommit två:a på "so-tävlingen" och vunnit två godisbitar, varit trött, haft svenska med Barbro = S (hon är ingen lärare man drömmer om, hon), kommit hem och fått några gratis-karameller av min bror (som han fick av krisdemokraterna, tror jag), fattat att min väska är konstig och att jag måste byta den, blivit "tvungen" att följa med mamma för att se hennes framtida köp (gardiner), köpt naturgodis (med mammas pengar, hihi!) och en heeeel massa mer...