Marocko, for sure! ;D

2007-07-17 @ 13:35:01

Detta blir tyvärr mitt absolut sista inlägg innan vi drar till Marocko i tre veckor (och två dagar). Hinner ju inte precis skriva nåt mer eftersom planet vi ska åka med flyger runt åtta (på morgonen) på Arlanda imorgon och jag har en massa saker att göra tills dess.
Men jag kanske hinner blogga någon gång i marocko, på ett internetcafé eller hos farmor. Vi ska ju bara vara hos farmor en dag (och det är ju där datorn finns, som sagt), sen drar vi ju till ett ställe som vi har hyrt vid standen resten av semestern. Men något blir det säkert. ;D

Åh gud, jag kan fortfarande inte fatta att det är imorgon det gäller. Ni anar liksom inte hur mycket jag har längtat och längtar. Vi har ju faktiskt inte varit där på fyra hela år.
Jag känner på mig att denna semester kommer vara en av de bästa. Aja, MAROCKO, HERE I COME! ;D

148935-1646
La plage de maroc <3
(bild lånad från Kenza)

Stranden i Kenitra som vi brukar bada i är inte så lungn som på bilden, utan mer såhär.

Okej, ta mig dit nu, inte om drygt 4 dagar.

2007-07-14 @ 15:29:04

Ååh, så tråkig jag känner mig just nu. Sitter bara hemma och gör ingenting (eller jag ska ju packa snabbt. Vilket är kind of booring). Jag vill vara på en strand.. NU. Och då snackar vi inte om en svensk strand, utan om.. Ääh, bilden får säga allt.

Bilden ?http://www.veckorevyn.com/_internal/cimg!0/kdyiq6kq1kfrezm5hfmgden9pygvhua? kan inte visas, då den innehåller fel.
(Eva Longoria på stranden några dagar innan hon gifte sig. Ser det inte för härligt ut, så säg.)
Bilden är snodd från Ebbas blogg.

Dagens shopping 13/7

2007-07-13 @ 20:05:17

Köpte det allra sista inför Marocko idag. Det blev faktiskt några nödvändiga saker. T. ex. halsbandet. Jag letade som en galning nästan idag efter just ett halsband, till sist kolade vi in Indiska och vips så hittade jag denna fina. Anywaaaay.



  • Trosor, H&M, 19,50 kr (REA)
  • Nagellack, H&M, 29,50 kr
  • Mini-Deo, Åhlens, 12 kr
  • Armband (som jag är kär i), Åhlens, 22,50 kr (REA)
  • Halsband, Indiska, 25 kr (REA)
  • Hårband, Indiska, 15 kr (REA)

Men shiiiiit vad störande!

2007-07-12 @ 13:29:18

En ganska enkel fråga - hur gör man .rar-filer till .mp3-filer? Finns det något program eller nåt?

Help, you know I need someone, help

2007-07-09 @ 22:47:16

(Rubriken är tagen från Låten Help av the beatles. En gammal goding, haha!)


Såhär är det. Snart åker jag till marocko. Jag vet, jag vet, jag har tjatat som jag-vet-inte-vad över det, men det är väldigt stort för mig. (Har ju faktiskt inte vart där på närmare sagt fyra år.) Denna gång är problemet (om sätter det så då)
musiken. Jag vill ha heeeela min iPod fullproppad med sköna låtar att lyssna på när jag

t. ex. ligger på stranden, vilar & sitter på planet dit & tillbaka.


Men kom ihåg, jag vill bara ha låtar som gör en glad, alltså ingen hårdrock eller nåt Även fast det kanske gör några glada, vad vet jag.

Hjälp mig, har du nåt favoritband eller Artist? SKRIV ALLT NI HAR PÅ HUVUDET!


101803-346

(ett sånt här fodral till iPoden skulle jag inte tacka nej till. Kanske dags att sy?)


Sienna who?

2007-07-08 @ 14:39:26

Jag. Är. Verkligen. Inte. Van. Att. Se. Sienna. Miller. Såhär.
image442
Hiss eller diss? Själv tycker jag diss. Sorry.

Nu får det faktiskt vara nog!

2007-07-08 @ 14:12:58

Skitväder är helt klart hur man beskriver vädret just nu i Sverige. Kunde det liksom inte vara soligt idag? Ääh, let it rain, jag ska ändå till Marocko om 10 dagar, och där regnar det minsann inte alls på sommaren. Känner mig så taskig när jag skriver det här, men that's the truth!
Men okej då, jag måste erkänna att jag inte riktigt orkar vänta 10 hela dagar (ja, nästan i alla fall), utan jag vill gå i mina härliga klänningar nu. Har ju köpt en massa av de den här sommaren. Detta kan bara inte vara rättvist!

98065-441
Jag vill dit NUUU!

Den var BÄST!

2007-07-07 @ 23:41:27

Okej, det här är då en update till förra inlägget.

FILMEN VAR BÄST!
Inte bara bra, utan som jag beskrev det - BÄST! Jag ska lungt kolla på den igen. Och igen. Och ja, flera gånger till.
Nu måste jag bara säga det; Channing är SÅ GRYM OCH SNYGG! Gud, jag dör.

Haha, precis efter fimen fick jag ju såklart världens lust att dansa... så jag gjorde det! Det var ett tag sen, så det känns skönt. Vill faktiskt börja på dans NU. Fast ska ju göra det efter sommarlovet. Om jag kommer in, vill säga. Jag tror & hoppas i alla fall det. Om jag inte gör det har jag bestämt mig för att börja på kick-boxning. Jag vet inte varför, men jag tycker att det är en grym sport.

http://z.about.com/d/movies/1/0/f/u/M/stepuppubb.jpg
(Bilden hittade jag på google)

I'm back people!

2007-07-07 @ 20:14:59

Nu är jag i Stockholm. Om det nu skulle vara intressant. Kom faktiskt hem redan igår. Det var ju skitkul däruppe, men det var synd att vi inte kunde bada nåt alls. Typ.
Men vi shoppade lite istället. Det var kul! ;D En sak som dessvärre inte var kul var när vi åkte tillbaka till Stockholm. Jag dog. Hade alla slags värker PLUS att jag kände mig spyfärdig hela tiden. Inte kul.

Kanske lägger ut några bilder från hälsingland senare, för nu ska jag dra och se HEEEEETINGEN Channing Tatum i Step up.
98065-439
Förgyll min kväll, Channing!

Badkruka or what?

2007-07-04 @ 12:20:34

Okej, jag måste erkänna det här. Lite pinsamt, men herer it goes.. Jag har inte riktigt badat här uppe. Kanske en halv gång eftersom att jag bara doppade mig lite snabbt. Aja, kanske inte doppade, men jag kom i alla fall ner i vattnet till naveln (eller mer). Jag skäms. Det är liksom sommar och ganska varmt häruppe, ändå sitter jag och Emelie bara inomhus. Usch och fy!
Nej idag ska jag nog ta mig ett dopp!

Update:
Nehe, inte idag heller. Det blev som sagt inget dopp idag... det började faktiskt regna!

Hälsningar från Häls(n)ingland!

2007-07-02 @ 17:03:03

Just nu sitter jag på Emelies farmors data. Emelie mobbade bort mig från laptopen, hehe. Vänta bara Emelie, när vi ska hoppa in i "poolen" så ska jag se till att du är den första som hamnar i. Mouhahaha!
Anyway, tänkte bara lite sådär snabbt ta och skriva ett inlägg för att "bekräfta" att vi kom fram. Weird, men whatever!

Nu ska jag försöka få Emelie att göra något. Annars kommer hon bara sitta framför datan, hah!

94291-671
(bilden är från Emelies kamera. Vi tog den i bussen)

Hälsingland med Emelie idag.

2007-07-01 @ 13:16:25

IDAG gäller det! Jag och Emelie ska åka en buss upp till Hälsingland. Det tar typ tre timmar att åka upp dit, haha.. Det påminner om när jag för några år sen skulle åka i en buss till mitt dåvarande kollo. Det var roligt så långtråkigt. Men det kommer det säkert inte vara denna gången, har ju faktiskt världens bästa Emelie brevid mig och en iPod, några/nån (beror på om jag orkar ta med mig flera) tidningar och två böcker med mig. Jag ser fram emot det!
OJ, vi åker till terminalen om några timmar. Måste nog börja fixa allt. NU!

Ha det bäst allihoppa!