Bakrundsljud

2006-11-29 @ 18:34:04

Äntligen har jag fått lite hjälp med bakrundsljudet på bloggen. Tack Em!
Nu känns bloggen ännu mer personlig. Hur ofta jag kommer byta låt vet jag inte, men då och då i alla fall.

Just nu är det K.T Tunstall som sjunger "Suddenly I see".

Min positiva lista - om mig själv

2006-11-29 @ 18:16:17

Jag snor en utmaning från Em. Hon har i sin tur snott den från Thowe.

- Ni ska lista fem positiva saker om er kropp. Alltså inget jävla "jag är tjock", "jag är ful" osv. Nu äre skönhet som gäller, och det har ni alla, så plocka fram det bara! Det är inte att skryta, utan detta ska vara fullt normalt att göra, varför ska så många klanka ner på sig själva?

Min lista:
  1. Jag har fina axlar.
  2. Mina fötter är väldigt avlånga, alltså inte för mulliga för att få plats i en sko :P ^^
  3. Min kropp är mulligt fin med kurvor.
  4. Jag tycker om min nyklippta lugg.
  5. Mina ögon är väldigt stora, vilket är fint, enligt mig.

Damn it!

2006-11-29 @ 15:45:10

Alldelses nyss så var jag med mamma i centrum för att så snabbt som möjligt lämna tillbaka några saker som gått sönder. Kläder och väskor, med andra ord. Jag hatar när sånt händer. Det som lämnades var bl.a. min väska som hade gått sönder lite på axelremmen. Färgen hade även blivit några nyanser ljusare. Inte bra, Åhlens.
En kofta som jag hade köpt innan vi åkte till Tyskland fick även den lämmnas tillbaka. Den hade börjat bli noppig och så. Om man ska ha en fin kofta får den ta mig fan vara av lite bättre kvalitet. Fy, Lindex.

Nu så har jag inget mer att klaga på. Men jo, det har jag visst; imorgon är det prov i SO (damn it!) så jag har en hög med böcker och papper som väntar på mig. ÅÅÅHH!!  


Lite om min dag

2006-11-27 @ 12:00:35

Hur är vädret just nu?
lite sådär ljust. Jag är typ bara inne så jag är inte helt säker. ; )


Vilken var den sista personen som ringde dig idag?

Hmm... Det måste ha varit Nikita.


Vilken var den sista sången du sjöng?
Vet inte? Det händer att jag sjunger sådär heeeela tiden. : )


När dansade du senast?

För bara några minuter sen, antar jag.


Nånsin förlorat en vänskap över nånting fånigt och dumt?

Nepp, men jag har däremot bråkat om något  fånigt och dumt, flera gånger.


Vad var det sista du åt?

Skolunchen, som var någon slags paela.


Har du varit riktigt deprimerad?
Inte idag, faktiskt. Idag är jag dessvärre hyper aktiv.


Någonsin fejkat sjukdom för att slippa skolan?

Säkert, men inget jag kommer  ihår. What can i say, fiskminne?


Vilken tid vaknade du idag?

Runt sju. Kanske 7.10


Vad har du på dig just nu?

Cheap Monday jeansen, ett svart linne och en kofta från lindex. Pärlörhängen och pärlarmband.


Mitt "nya" jag

2006-11-24 @ 21:44:44

Nu har jag bestämt mig! Jag ska börja på en ny linje. Det onyttiga och slössamma livet som jag levt på fungerar bara inte längre. Jag kan bara inte. Jag ska alltså bli nyttig och sparsam, men inte snål. Man kan nästan säga att det här är mina nyårslöften. Ungefär, då...

98065-111Spara pengar. Om jag ska gå på Justin Timberlakes konsert den 19 juni så måste jag ju kunna ha råd med biljetter, eller hur? Därför måste jag ju ta-mig-fan spara lite! Jag måste därmed sluta köpa saker som jag inte behöver. Kanske borde jag tillochmed sätta en gräns på hur mycket pengar jag får lägga ner på kläder och sånt varje månad?

98065-111Gå på promenader och Powerwalk. Visst, jag är en latmask... Det vet jag själv och alla andra, men det kan jag bara inte fortsätta vara. Att röra på sig är ju en viktig sak! Jag måste hålla min kropp i balans, helt enkelt. Punkt.

98065-111Börja sporta (vilket betyder dans för mig). Jag, Emelie och Nikita har bestämt oss för att börja sporta. När vi försöker bestämma oss för vad hamnar det alltid åt danshållet, men vad ska man göra; dans är ju faktiskt jättekul!

98065-111Köpa VeckoRevyn lite oftare. Oj, oj, oj,  vad länge sen det var jag köpte VR. Det måste faktiskt jag ändra på! VeckoRevyn kan vara lite för "Ebba" ibland, men om man kollar på inehållet så har den allt för att vara en Sofia tidning. 

98065-111Dricka mer mjölk och vatten. Ett lite konstigt förslag tror jag många av er tycker, men för mig är det superviktigt. Jag dricker ungefär ALDRIG mjölk. Det är sant.. Jag gillar inte det så mycket av någon anledning. Men jag ska göra allt för att få i mig lite mer av det.  Vatten likaså, fast mindre alvarligt.

98065-111Vara med i tävlingar. Jag gav upp hoppet då jag började läsa lite större tidningar. Jag trodde inte att jag hade någon chans. Men det är ganska konstigt: jag brukar ha tur i tävlingar. Well, får väl försöka lite mer!

98065-111Rensa min mp3. Jag kommer inte ihåg när jag rensade min mp3 sist, men jag kommer ihåg att det var über länge sedan. Jag tror det kan bero på min allmänna lathet. Hahaha!

98065-111Komma i tid! Inte nog med att jag ibland kan komma lite sent till lektionerna så tycker jag och Emelie lite synd om Nikita som får stå och frysa på grund av att vi är sena på morgonen.

Mer kan komma!

En kväll med störtsköna oc

2006-11-22 @ 20:56:28


Varför är OC så bra, egentligen? Alla vet väl liksom allt som kommer hända på slutet av avsnittet/avsnitten, eller hur?
Men fortfarande, varför älskar vi just detta program? Kan det bero på att den är bra regisserad? Eller att vi människor är nästan beroende på att se på serier där ungdomar med kärleksprobem och ett antal siffror på sina kompisar hänger runt för att vi drömmer om att just samma sak ska hända oss? 
Men en sak är klar: jag kommer att fortsätta följa alla avsnitt (även fast det inte är många kvar) som om de starade igår.

Några minuters tråkhet botas endast med en låång lista

2006-11-22 @ 17:23:35


JAG HAR:

( ) rökt en cigarett.
( ) varit full.
( ) varit i knytnävsslagsmål.
( ) hånglat med någon av samma kön.
(x) varit kär.
( ) blivit dumpad.
( ) dumpat någon.
(x) rymt hemifrån.
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak. (eller, vad vet jag?)
( ) blivit arresterad.
( ) hånglat med en främling.
(x) ljugit för en kompis.
( ) varit kär i en lärare.
( ) skolkat.
(x) spytt offentligt.
( ) åkt skidor.
( ) åkt snowboard.
(x) sett någon dö. Hamstern, min.
( ) varit kär i en av mina internetkompisar.
( ) sett en del av mig själv brinna.
(x) ätit sushi. Blääää
(x) tagit smärtstillande.
(x) älskar eller saknar någon just nu.
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi.
(x) gjort en snöängel.
( ) haft ett te-party.
(x) byggt ett sandslott.
(x) hoppat i en vattenpöl som en galning.
(x) lekt utklädd/klätt ut mig.
(x) hoppat i en lövhög.
( ) åkt släde.
(x) fuskat när jag spelat spel.
(x) fuskat på prov.
(x) varit ensam.
(x) somnat i skolan/på jobbet.
( ) varit med i en jordbävning (jordskalv).
(x) rört en orm.
( ) sovit under stjärnorna.
(x) blivit kittlad. Såklart!
(x) blivit rånad.
(x) blivit missförstådd.
(x) vunnit en tävling. Rätt så många, faktiskt.
(x) gått mot rött. Like every day, hahaha! Emelie och jag bryter regeln på väg till skolan och tillbaka, cirka fem gånger i veckan. Hahaha!
( ) blivit avstängd från skolan.
(x) varit med i en bilolycka. (har sett en, men aldrig varit med själv - som tur är)
(x) haft kramp.
( ) känt mig som en utstött.
( ) ätit ett helt glasspaket på en natt.
(x) badat i månljus. Typ.
(x) "badat" i snö.
(x) hatat mitt utseende.
( ) varit vittne till ett brott.
(x) ifrågasatt mitt hjärta.
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna.
(x) varit vilse.
(x) varit på andra sidan landet.
(x) simmat i havet.
(x) känt som om jag har hållit på att dö.
(x) gråtit mig själv till sömns.
(x) sjungit karaoke.
(x) betalat för mat med bara mynt.
(x) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort. Typ målat mina naglar i en jätteful färg. Haha!
(x) busringt. Jag är typ mästare på att göra det. Hahaha!
(x) fångat en snöflinga på tungan.
(x) dansat i regn. Gjorde det på ett kollo förrut
( ) skrivit ett brev till tomten.
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr mig om.
(x) gjort upp eld på en strand.
(x) åkt rullskridskor/inlines.
(x) fått en önskan uppfylld.
( ) hoppat från en bro.
(x) ätit hund/kattmat. Räknas tonfisk?
( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne.
(x) kysst en spegel.
(x) sjungit i duschen.
(x) drömt att jag gift mig med någon.
(x) limmat fast min hand i något.
(x) fastnat med tungan i metall.
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar.
(x) stannat uppe hela natten.
( ) inte duschat på en vecka.
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet.
(x) klättrat i träd.
(x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam.
( ) tror på spöken.
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger.
(x) badat med kläderna på.
(x) blivit tillsagd av en främling att jag är het.
( ) brutit ett ben.
(x) fångat en fjäril.
(x) skrattat så mycket att jag grät.
(x) haft en Britney Spears-skiva.
(x) glömt någons namn.
( ) sovit naken.
(x) svimmat.
(x) gråtit på tunnelbanan.
(x) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt.
( ) varit otrogen.
(x) varit svartsjuk.
(x) väntat på något/någon som aldrig kommit.
(x) stått upp-och-ner och druckit vatten.
(x) snattat någonting. (smågodis för att smaka)
( ) tänkt tanken att snatta något
(x) spelat med i en teaterpjäs.
( ) varit med i en reklamkatalog
( ) varit med i en tv-reklam.
( ) varit med i en film som gått på biografen.
(x) varit ärlig när du fyllt i detta formuläret.

Dagens roliga men svåra fråga

2006-11-19 @ 12:19:55

Såg att Ebba hade ett inlägg om huvudpersonen i filmen om sitt liv. Jag tänkte att jag kunde göra likadant. Hmm... vem kan ha huvudrollen i min film, då? Någon som är lite lik mig kanske? Hon måste dessutom vara bra på att skådespela! Hmm... Kirsten Dunst? Kanske isåfall med mörkare hår, hy och ögon. Eller vänta, kanske Jennifer Lopez? Vi har ju några saker som är liknande. Hahaha, jag tror alla har gissat ut den nu, i alla fall de som känner mig. Någon av dem iallafall.
Observera att ingen av de båda är lik mig på bilden.

98065-147

Helgens händelser, om allt går som det ska.

2006-11-18 @ 17:28:10

98065-111Klippa snelugg
98065-111Träffa vänner
98065-111Vila ut
98065-111Läsa ut lite böcker, eller åtminstånde läsa lite i dem
98065-111Plugga och göra läxor
98065-111Sova över hos Nikita
98065-111Sy lite, helst ett fodral till min mobil


101803-346
Ett fodral till ipoden som moderniteter gjorde. Väldigt fint!


                                                                                                                                                           Bild: moderniteter

Dagens lista

2006-11-16 @ 21:32:37

Dagens låt: Hmm... "I'm yours" av Jason Mraz. Har ju den på min pa profil. Haha!
Dagens dusch: Duschade igår
Dagens smink: Brunpuder på kinderna, mascara och concealer
Dagens händelse: Att se alla lärare ha PMS. Hahahaha!
Dagens planer: Skulle plugga inför matteprovet, men jag har fått in allt nu.
Dagens vill ha: Ett eget bankomatkort samt ID (ska få det närsomhelst) och kanske en ny väska
Dagens saknad: Höstlov
Dagens drog: KESO!
Dagens tråkigaste: Tröttheten
Dagens finaste: ??
Dagens måste: Försöka läsa lite
Dagens dricka: Nyponsoppa.. mumms!
Dagens köp: inget ?
Dagens mat: Keso, och någon konstig kebab gryta till lunch
Dagens sjuka: Fortfarande lite förkyld
Dagens kärlek: Kramade Em och Nikita lite exta idag ; )
Dagens mående: Trött men glad och kärleksfull

Tjejsnack V.46

2006-11-13 @ 17:34:05


TjejSnack
Fikadags

94291-238Hur ofta går du på café?
Hmm... Oftast då jag är med vänner jag träffat på ett tag, eller när jag och andra vänner är på shoppingrunda.
94291-238Vad köper du oftast när du fikar?
Kaffe, te, muffins eller liknande.
94291-238Favoritcaféet?
Det finns ett jätte mysigt i gamla stan. Kommer tyvärr inte på namnet.
94291-238Vad föredrar du; kaffe, te eller varm choklad?
Allt beror på vad jag är sugen på ; )
94291-238Hur mycket pengar lägger du ner varje månad på att fika?
Det vet jag inte. Haha!

Ny bakrund på bloggen

2006-11-12 @ 17:11:39

Som ni ser så har bloggen fått en ny bakrud. Själv tycker jag att det passar. Vad tycker ni? Bakrunden kommer ursprungligen från Madelenes blogg. Hon hade den under en kort tid, så jag undrar om hon inte blir arg på mig för att jag har lånat den.

Så typiskt oss

2006-11-10 @ 21:18:39

Igår kväll bestämmde Em, jag och Nikita för att gå på bio. Borat skulle vi egentligen se, men alla hade bara lust att se Djävulen bär Prada. Till och med Emelie som hade sätt den med sin mormor dagen innan. Haha!

Men det var inte det sjukaste, för väl på biografen, efter att vi köpt snacks och sånt, då vi skulle in på salongen hände en rolig sak.
Vi gick till 'biljett klipparen' för att hon skulle släppa oss in. Då berättar hon att hon tycker att det är för tidigt och att hon släpper in oss halv. Vi kollar på klockan och den är fem i halv. Bara fem minuter kan vi ju stå ut. Fem minuter senare kommer vi och försöker igen, men hon vägrar släppa in oss. Emelie säger då till henne "Men klockan är ju halv nu! Den börjar väl 20 i?". Kvinnan svarar något i den här stilen "Ja, men klockan är ju halv fem. Jag släpper in er halv sex!". Hahahaha

Haha, vi måste vara de bortgjordaste människorna i hela världen!

Lite av allt möjligt...

2006-11-09 @ 19:22:09

Ja, jag lever, jag har bara inte bloggat på ett tag. Mycket har hänt och en del av de är läxor, faktiskt. Inte bara en läxa utan mer som ett ton. Behöver jag ens nämna ämnen? Näe, trodde väl det.

Avundsjuk är jag på min vän Emelie som har varit med sin mormor på bio och sätt Djävulen Bär Prada. Årets film, eller har jag fel? Jag har lust att se den, men samtidigt har jag lust att få se Borat - filmen.
En av filmerna blir det,vilken vet jag inte.

Efter att jag varit och pluggat hos min vän Nikita fick jag inte bara se ett rovdjur, utan tre (!). En mamma och två ungar. Väldigt söta var de, men jag var konstigt nog rädd för de (kan bero på att en av ungarna glodde ungefär hela tiden på mig. Hahaha!), så jag vände ryggen och gick till Nikita igen. Jag talade om för Nikita vad jag hade sätt och hon följde med mig för att "skrämma bort" de. Hahaha!

Btw, köpte även en tidning: Nya Succé. Överraskande nog kan fick man ett erbjudade från Cdon. Erbjudandet var att man kunde köpa två böcker och betala endast 39 kr ( + frakt). Böckerna fick man dessvärre inte bestämma helt själv.

Tjejsnack v. 45

2006-11-06 @ 17:47:55

Jag gör som mina kompisar och andra med bloggar gör: börjar svara på några tjejsnacks frågor som jag premunerar på - de skickat till min e-post.

TjejSnack
Halloween/Alla Helgona


94291-238Har du varit på någon Halloweenfest i år?
Tråkigt nog inte. : (
94291-238Ditt bästa tips för en lyckad Halloweenfest?
Satsa på en riktigt smink som gör att du ser väldigt läskig ut!
94291-238Det bästa du  klätt ut dig till?
Häxa? : P
94291-238Har du sett ett spöke någon gång?
Haha, näe.. Tror inte det. Har du?
94291-238Har du besökt någon grav i helgen?
Nix.

Vad hände med Sofia som aldrig blir sjuk?

2006-11-05 @ 19:05:39

Jag är den personen som aldrig blir sjuk. Men nu helt plötsligt så har näsdukarna och täcket blivit mina bästa vänner. Vad hände egentligen? Pappa och mamma påstår att det var på grund av att jag inte hade med mig min jacka till Tyskland (hade en tjock tröja och en tjock halsduk istället). Det må vara sant, men varför var jag inte sjuk redan då? Weird.

Nu, om ni ursäktar mig ska jag gå och leta upp lite chocklad och dricka te för att bota mitt deppande.

Ha det bra!

Tyskland inköpen

2006-11-05 @ 11:55:52


Jag har inte kunnat publicera mina inköp som skedde i Tyskland, eftersom funktionen var lite paj. Men nu gör jag i alla fall det. ; )
De sista dagarna i Köln han jag köpa lite saker. Jag köpte ett par ankelboots utan klack som får mig att tänka lite på Sienna Miller (ankelbootsens drottning). Priset för dom var drygt två hundra svenska kronor. Alla känner väl vid det här laget till Britney Spears parfym Curious. Jag fick 50 ml för drygt 200 svenska kronor. Billigt! Parfymen passar mig även rätt så bra.
En sak som jag fick var en gammal väska. Egentligen är den inte så gammal, utan den bara ser ut som det. Frågan är: kommer jag någonsin att använda den? 


Innan vi åkte till Tyskland bad mamma mig att köpa nya skor. Jag hittade direkt ett par skor från Skopunkten. De kostade 149 kr och har en låg kilklack.

November lista

2006-11-04 @ 20:55:24

Jag gör som jag gjorde förrut: gör en lista baserad på vad jag ska göra under månaden. Ganska roligt att sen titta tillbaka och se vad man har hunnit med.

Besöka
98065-111
Åhlens
98065-111H&M
98065-111Stan
98065-111Teater


Äta & Dricka
98065-111Latte
98065-111Te
98065-111Chocklad

Köpa
98065-111Vinterskor
98065-111Strumpor
98065-111Underkläder

TV
98065-111OC
98065-111Sofis mode
98065-111Prison Break
98065-111Ugly Betty


Läsa
98065-111Glamour
98065-111VeckoRevyn

98065-111Linas kvällsbok av Emma Hamberg
98065-111En Shopaholics bekänelser av Sophie Kinsella

Önskelista!

2006-11-04 @ 11:30:38

Även fast jag inte firar jul så har jag bestämt mig för att göra en önskelista. Det får istället för en jul-önskelista  vara en nyårs-önskelista.
Även fast det är en hel del dagar kvar (57 dagar kvar, om jag räknat rätt) kan man ju faktiskt nu sätta upp en lista, eller hur?

98065-149

98065-111 
Pengar är ju det man egentligen inte behöver skriva upp, eftersom jag tror alla vill ha det. 
98065-111En parfym, eller flera?
98065-111Pengar (500 kr) till Justin Timberlakes konstert i juni.

Nikita har verkligen gjort mig till en musik junkie (inget dåligt med det), så skivor är något nytt för mig att stoppa in i en önskelista.
98065-111Mr. A-Z med Jason Mraz är jätte bra, enligt mig. Det fins ju några favoritlåtar som han har gjort, men om man tänker efter så är alla lika tänkvärda och bra. Geek in the pink är i för sig lite roligare.
98065-111 Laleh - Laleh. Lalehs låtar är SÅ mycket tänkvärda. Hon sjuger direkt från sitt hjärta. Med tanke på allt hon har varit med om så är hon verligen underskattad som främst. Hon har helt enkelt ett hjärta av guld. 
98065-111James Morrison - Undiscovered. Nikita, jag, Emelie är verkligen Jason Mraz beroende. Nikita, som är ba på att upptäcka artister, fann en som sjöng ganska likt Jason Mraz. Hon gav oss förslaget att lyssna på honom. 
98065-111Justin Timberlake med Futuresex / Lovesounds är nästan ett måste, hans nyaste låtar är bara fööör bra.

98065-111Linnen i olika färger är ett måste. Dimblå, Grå, mörk mullvadsgrå osv.
98065-111 Gärna en ny väska, helst en Mulberry Bayswater. Drömmar, you know ; )
98065-111 Ännu ett Skärp, tack!
98065-111En helt vanlig svart tröja.
98065-111En bh, i svart eller vitt.
98065-111En basker i svart (även fast den på bilden är rosa) från Åhlens
98065-111Halsdukar som är väldigt söta och sköna
98065-111Pengar (500 kr) till Justin Timberlakes konstert i juni.


Strorlekar
Tröjor: Linnen/t-shirtar - 36 el. S, Tröjor/koftor- 36 -38 el. M
Undies: Trosor - 34,36 el. XS - S, BH - 70A
Skor/strumpor - 38


Det kommer mer saker!

Tillbaka!

2006-11-04 @ 10:15:23

Nu är jag tillbaka från Tyskland. Faktum är att jag kom hem igår, fast det egentligen var meningen att jag skulle komma på måndag kväll. Men jag skulle faktiskt inte vilja komma hem till Sverige på måndag utan jag är glad att vi kom tillbaka redan igår.

Borta bra, men hemma bäst! ; )

Tyskland, här och nu.

2006-11-01 @ 20:33:12

Jag har trakigt nog inte haft kontakt med internet eftersom först sa bodde vi i Köln och där hade de inte det. Men nu har vi akt tag enda till Frankfurt, för att hälsa pa släkt och sant. Äntligen; var det första jag tänkte. Hihihi!

Jag har ju saklart saknat Sverige och alla nära till mig, men om jag tänker efter sa är det lite skönt attt byta rutiner. Da menar jag inte att jag tycker att det är skönt att slippa vännerna, utan da menar jag själva Sverige. Men jag maste verkligen säga att jag inte skulle klara mig utan Sverige. Det är nästan sa omöjligt att det inte gar att första. Haha!

Nog om vad jag saknar. Det finns en del saker som jag skulle vilja ha i Sverige. KFC är en av de. Och gissa vad de har här da? Inte nagot mindre än självaste STARBUCKS! Ah, vad glad jag skulle bli om rykterna som alla bloggar hade minst ett inlägg om skulle vara sanna. Nämligen att Starbucks skulle komma till Sverige. HOPPAS! Förresten, Sverige skulle även bli finare om vi hade en 900 ar gammal kyrka.


(Kyrkan)