Vänskap

2007-05-30 @ 19:05:53

image367
Irina Lazareanu & Kate Moss

Dagens shopping 30/5

2007-05-30 @ 18:16:55



Idag började vi väldigt sent (11:10 faktiskt) för att vi redan hade sovmorgon och att vi slapp första lektionen eftersom läraren skulle rätta niornas prov. SKÖNT!
Sen efter skolan gick jag hem, men sen kände jag att jag hade inget att göra hemma så jag skuttade ner till centrum. Och i centrum hittade jag välbehövda fina saker. Är speciellt kär i väskan och bandeaun.

Vit BH, Lindex, 99 Kr
Bandeau bikini överdel, Lindex, 129 kr
Brun metallic väska, Indiska, 79 kr (på rea)
Pärlörhängen, Glitter, 19:50 kr

Paris is my cell mate

2007-05-30 @ 15:02:06

image363
(Bild: Feber)

Att Paris Hiton ska sitta inne ett tag är inte så nytt längre, däremot är dessa gummi-band det. Jag säger bara såhär: Jag stödjer INTE denna sak.
Varför ska man särbehandla folk med pengar? Vem bryr sig om hon äger så mycket att hon bara kan knäppa med fingrarna så är hon borta ur hela saken? Hon borde väl förstå att gör man något olaglit kan man inte bara böta hela tiden. Hon förtjänar faktiskt att sitta inne ett tag.

Paris is NOT my cell mate

Ge mig, typ

2007-05-29 @ 22:30:50

Okej, denna outfit var fet. Skitfet. Skitsnygg. Jag är kär. Kanske jag skulle bytt ut Geek-väskan (mot en liten väska att ha hängande på axeln) och kanske jackan mot denna koftan. Skitfett!

Lindex goes Webbshop

2007-05-29 @ 18:06:57

image359
Nu var det dags för svenska modekedjan Lindex att öppna en webbshop. Check it out!

Bloggen krymper

2007-05-29 @ 17:39:52

Det känns som om bloggen krymper. På alla sätt. Mindre läsare. Mycket mindre inlägg. Förlåt.

Dagens shopping 21/5

2007-05-21 @ 19:45:56

image358

Hinner inte skriva så mycket, men det jag köpte var en foundation (som är från H&M och är relativt bra för sitt fyndiga pris på 49,50), en glitter eyeliner (Gisella sa till mig att den skulle vara bra, så det bästa var att testa) och ett par snygga solglasögon.

Köpte även ett nagellack i en härlig orange färg från H&M, men den råkade Gisella tappa, så nästa sekund var det färg över hela stället. HAHAHA!

The dress in action

2007-05-21 @ 19:08:45

98065-357


Som sagt, 129 kr hos indiska.

Tjejsnack V. 20

2007-05-21 @ 17:49:29


Träning

98065-268 Varför tränar du?
För att bygga muskler och hålla mig i form.
98065-268 Hur ofta tränar du?
Sällan, har ju idrott två gånger i veckan, men det räcker inte.
98065-268 Vad brukar du träna?
Allt möjligt. Basket, fotboll och ja... allt möjligt.
98065-268 Finns det något negativt med träning?
Yes, det kan vara tråkigt ibland (läs: oftast)
98065-268 Finns det något positivt med träning?
Man håller sig i form och bygger muskler. Sen mår man ju bättre av det.

Allra sista OC avsnittet

2007-05-20 @ 21:03:48

image354

Okej, jag tror jag dör. Det absolut allra sista avsnittet visades på femman för bara ett tag sen. Jag dör. Jag menar, OC har blivit en del av mitt liv och nu är den slut. SLUT! Jag känner mig nu som ett ledset barn. Well, life can be a bitch sometimes.

Men allt slutade väl bra? Julie fick koll på sitt liv och tog därmed examen och fick en son med Frank, Ryan & Taylor blev tillsammans igen, Summer och Seth gifte sig (JA, äntligen!) och Kirsten & Sandy tog och flyttade tillbaka till Berkley, där de kände sig mer hemma, och fick en dotter.

NRJ IN THE P-P-PARK!

2007-05-19 @ 13:56:16

Nu var dagen inne för Nrj in the park. Jag vet inte hur länge jag har väntat på den och idag är det som sagt! YEEEY!
Jag, Nikita, Emelie, Gisella & Michelle ska gå tillsammans. Skitkul ska det verkligen bli.
Stämmning lär det ju också bli då verkligen HELA stockholm kommer att vara där.
Vilka mer än vi ska dit?

image353
AAAAAAAAAAAH, SNOOK KOMMER ATT RAPPA DÄR (:


Övriga artister: Mims, Million stylez, Danny, Neverstone,
Vincent, KNA Connected, The Attic, Therese, Sunblock, Ricky

Bild: Snook

UPDATE: SNOOK var bäst. Helt klart. Alla andra var ju också riktigt duktiga. Förresten, Veronica Maggio och Petter kom faktiskt också. Och juste, ställ dig inte längst fram om du inte vill bli mosad och nästan mördad på alla sätt.

Ett steg är ett stort steg

2007-05-18 @ 22:01:46

Idag fick jag pengar. Pengar. Pengar. Shopping. Shopping. Ni förstår poängen, va? Alltså blev det lite shopping idag. En klänning om man ska gå längre in i det hela. Den kom från Indiska och är blå. Ja, BLÅ. Inte svart, som jag av någon anledning alltid "råkar" köpa. Men detta var i alla fall ett stort steg för mig OCH min garderob.

Jag kommer faktiskt ihåg att jag såg den där klänningen för drygt ett år sen (ja, ett år) och att jag prövade den, men att den var för stor och att den inte fanns i en mindre storlek. Jag letade faktiskt mycket efter den. Tyckte väl att den var fin. Tycker väl att den är fortfarande är fin.

Klänningen kommer från Indiska och kostar 129 kr. Tyvärr kan inte jag sätta in en bild då min kamrea har pajat. Sorry guys!

Grattis!

2007-05-17 @ 16:25:17

Jaha, ännu ett födelsedagsbarn. Den här gången underbara Ellen. GRATTIS! (:

Bilden ?http://blondepearl.blogg.se/images/blogg_och_p_sk_2007_0301_1179346061.jpg? kan inte visas, då den innehåller fel.

kärlek till svarta ballerinas

2007-05-17 @ 14:25:01

Mina svarta ballerinaskor är det man kallar förstörda på alla sätt. Men det är ingen överraskning om man säger så. Jag menar, jag har haft de i mer än ett år så det är inget konstigt med att de är förstörda.
Men nu gäller det i alla fall att hitta ett par söta - i svart.
Jag måste faktiskt erkänna att jag är lite såld på ballerinas med en liten rosett framtill som de här och dessa som jag hittat på Indiskas hemsida. Kostar endast 129 kr också.


(Bild: Indiska)

Pancakes

2007-05-13 @ 21:19:19

image343
Jag vill också ha en pannkaka! Åååh, sötaste kaninen EVER.

allmänt onödigt

2007-05-13 @ 21:04:23

HEEEEEEJ.
Sorry att jag inte skrivit här på ett tag, har faktiskt inget att skylla på. Jag har vart lat, i och för sig. Men whatever. Nu är jag tillbaka och därför kan jag ju bara passa på att skriva ett onödigt inlägg.
Det är söndag, och jag har verkligen softat hela helgen. Kollade på melodifestivalen igår och det var.. halv tråkigt? Är inte den typen som älskar shlager, men jag ger det i alla fall en chans - VARJE år.

Idag tog jag det alldeles lungt och vart hemma, kollat på repriser och hjälpt mamma med tvätten. Men jaja, nu börjar det bli drygt.

Det var faktiskt smart av mig att ta det lungt den här helgen. Varför? Jo, för nästa vecka ska jag göra en massa roliga saker. Bland annat gå på bio med Nikita och gå på Nrj in the park med en massa vänner.
Skitkul
ska det bli. Och inga mindre än SNOOOOOOOOOOOOOK kommer på konserten. Jag blev skiiiiiit glad när Nikita sa att de skulle komma.

Let's continue detta dryga inlägg med att jag snart kommer att få pengar. Fredag om man ska vara precis. Har faktiskt redan planerat vad jag ska inverstera i. Här är listan, people.
  • Två Linnen/t-shirtar
  • Nya solglasögon, då mina är borta. BUUUHUUU
  • En klänning i en härlig färg - hallonrosa
  • En klänning till skolavslutningen
  • En bikini överdel
  • Foundation
Intressant, huh? NOT. Men hursomhelst, här tar inlägget slut.

Grattis!

2007-05-09 @ 20:34:40

Måste bara gratta snälla Hedvig som fyller år idag! GRATTIS! (:

Så himla bäst

2007-05-09 @ 19:07:14

Veronica Maggio - Havanna mamma

Tänk om

2007-05-08 @ 19:22:27

Jag vet inte, men bara den låten har gjort mig till en helt ny människa känns det som.
Jag har helt enkelt tänkt om.


Kling is back!

2007-05-08 @ 17:31:12

Vet inte om ni hört att Elin Kling har en blogg nuförtiden? Den är väldigt rolig att hänga med i. Man får en liten blick av hennes liv (köp & kläder även) i den. Den är värd att följa i alla fall.

Men det är inte det ända som är nytt med henne, utan det finns två saker till. Ett; hon har klippt lugg som är så JÄVLA (sorry) fint! Jag vill också. Tror faktiskt jag ska göra det. Och sen två; hon ska bli Solos moderedaktör. Fan vad hon har lyckats på sistonde.
Keep up the very good work, Kling!
image342

Är man i stan kommer man inte hem tomhänt

2007-05-07 @ 22:14:03

Var hos tandläkaren idag. Och eftersom tandregleringen ligger i stan så jag passade på att köpa de små sakerna som verkligen behövdes, alltså en rymlig neccesär och hårspännen.
Neccesären må se liten ut, men ni ska bara veta hur mycket som får plats där inne. Skitgullig är den dessutom.

image341
Neccesär, 19.50 kr (rea) & hårspännen 19.50 kr. Båda från H&M.

Tänk att såhär kul kan man ha i skolan

2007-05-07 @ 20:56:45


Jag är "mobboffret", Nikita "mobbaren" och Gisella kamerakvinnan (haha) (:

Helgens drog

2007-05-06 @ 19:05:54

http://img.aftonbladet.se/halsa/0402/17/exo11.jpgHaha, förra veckan skrev jag om att Coca cola Zero hade varit den helgens drog, och nu verkar jag ha fått en till drog i samlingen, haha!

Denna veckas drog är i alla fall ett Lypsyl. Inte den vanliga faktiskt, utan en som kallas Aloha. Den luktar inte bara gott, utan den är jättebra.
Den mjukar upp läpparna snabbt och hjälper spruckna läppar att bli vanliga igen. Priset är inte heller nåt man suckar över - 15 kr.



Hej, jag tycker att det är kul att pröva kläder!

2007-05-06 @ 17:32:20

Det kan ibland vara tråkigt att sitta hemma och bara vara framför datan, och speciellt på en söndag. I och för sig är det så majoriteten gör på en söndag, eller?
Gick i alla fall till centrum en väldigt kort stund för att bara kolla runt.
Hittade två roliga plagg hos Åhlens som jag bara var tvungen att pröva. Av de var den ena en grön/vit snygg klänning för 250 kr och den andra en topp som var på rean och kostade 149 kr. Gillade plaggen men jag tror jag skippar de ändå. Men det är i alla fall kul att pröva kläder, haha!


Sant, sant & sant

2007-05-06 @ 17:03:14

Läs själva denna text och nicka om ni har bemött likadana eller liknande saker.

"I think i've found my pearl"

2007-05-06 @ 14:45:20

Okej, jag tror jag har hittat den - "min" klänning. Alltså den klänningen jag (nog) ska ha på den väldigt omtalade skolavslutningen. Skrev om det senast igår ju, hah! Men klänningen känns mer Sofia än vad de andra gjorde. Sorry, guys.

Nuförtiden hör man alltid uttrycket "gult är inte fult" och jovisst, det stämmer ju. Jag gillar gult. Tror nästan att jag lärt mig att gilla gult från den underbara gul-fantasten Proma herself. Tack, Proma. Haha!

Men det finns en liten sak som gör klänningen mindre bra. Det är att den kommer från Gina. Alla vet ju hur beroende vi är nuförtiden av Ginas snygga (in most cases) kläder? Tänk bara den finfina klänningen som nästan alla har (ja, verkligen)

VAD tycker ni? Ska jag köpa den?
image337
(Bilden kommer från Aftonbladet)

Hilary i Doblecero Magazine

2007-05-06 @ 13:01:47

När Hilary Duff senast var i Spanien passade hon väl på att bli plåta för tidningen Doblecero Magazine.
Bilderna blev det man kallar goregous. Förresten, tycker inte ni att det ser ut som om Hil har svart hår på första bilden (omslagsbilden)?
OBS! valde bara några.

image336

Billiga tights - SKYNDA FYNDA

2007-05-05 @ 19:49:03

Nu, denna vecka har Indiska ett par långa tights för endast 39.50 kr. Detta kallar jag FYND. Ska nog själv ta och köpa ett par då mina är slitna som jag-vet-inte-vad. De är även så pass gamla att det är dags för ett par nya.
 
image332

"Choices? Oh, i have so many of them"

2007-05-05 @ 19:15:25

Snart är det Sommar, meaning sommarlov, men först - skolavslutning. Vår skolas skolavslutning hålls den 13 Juni, vilket är cirka 24 skoldagar kvar till. Under dessa dagar kan man ju ta och leta efter vad man ska ha till skolavslutningen. Har hittills bestämt att det ska vara en klänning. Egentligen är inte det det ända jag har hunnit med, utan jag har även hittat en massa klänningar som är snygga och i min stil.


  • Klänningen på bild ett är från Ellos/Josefssons (som resten av klänningarna på första raden) är grymt snygg, verkligen. Men att ha svart på skolavslutningen är nog ändå inget jag kör på.
  • Hallonrött är lungt så sött (rim, hah). Klänningen är i skitsöt modell också, men jag vet inte.. Klänningen känns på nåt vis inte som en man ska ha på skolavslutningen, men kanske. Den ligger iaf högt upp på min lista.
  • Okej, denna klänning känns mest som en strandklänning, men vem vet; den kanske funkar på en vanlig skolavslutning (?)
    [Gillar förresten tjejen på bildens lugg, så vill jag ha min :)]
  • Egentligen ska denna klänning föreställa en annan från självaste indiska, men eftersom jag inte hittade den får väl den här bilden "ersätta" den. Haha!

Tröstshopping? Ehm.. Tröttshopping

2007-05-02 @ 19:22:27

Okej, jag är trött. Skittrött om jag ska vara riktigt ärlig. Sov kanske en timme i natt. Sen ska man vakna 04:45 på grund av fågelskådning med MA/NO profil. Hemskt.
Skulle hem direkt efter skolan, men var tvungen att gå och kolla på bikinis liiite snabbt. Hittade inte exakt en, men jag hittade däremot en klänning. En svart klänning. Ja, svart är jag typ beroende av, vilket inte är så bra, men jag skyller alltid på att svart är stilrent, haha.
Anyway, den var på rea och kostade endast 49 kr. Den kommer från allas våran Gina Tricot.


Grymt, eller?

2007-05-01 @ 11:19:51

Jahapp, så nu ser Försvarets hudsalva ut såhär. Brunt lock och kamoflage. Grymt, men jag saknar the original.

Update: Fick nyss reda på av Emelie att orginalet ska finnas även den i butiken (;
Och det bör den ju göra, eller hur?