Mitt "nya" jag

2006-11-24 @ 21:44:44

Nu har jag bestämt mig! Jag ska börja på en ny linje. Det onyttiga och slössamma livet som jag levt på fungerar bara inte längre. Jag kan bara inte. Jag ska alltså bli nyttig och sparsam, men inte snål. Man kan nästan säga att det här är mina nyårslöften. Ungefär, då...

98065-111Spara pengar. Om jag ska gå på Justin Timberlakes konsert den 19 juni så måste jag ju kunna ha råd med biljetter, eller hur? Därför måste jag ju ta-mig-fan spara lite! Jag måste därmed sluta köpa saker som jag inte behöver. Kanske borde jag tillochmed sätta en gräns på hur mycket pengar jag får lägga ner på kläder och sånt varje månad?

98065-111Gå på promenader och Powerwalk. Visst, jag är en latmask... Det vet jag själv och alla andra, men det kan jag bara inte fortsätta vara. Att röra på sig är ju en viktig sak! Jag måste hålla min kropp i balans, helt enkelt. Punkt.

98065-111Börja sporta (vilket betyder dans för mig). Jag, Emelie och Nikita har bestämt oss för att börja sporta. När vi försöker bestämma oss för vad hamnar det alltid åt danshållet, men vad ska man göra; dans är ju faktiskt jättekul!

98065-111Köpa VeckoRevyn lite oftare. Oj, oj, oj,  vad länge sen det var jag köpte VR. Det måste faktiskt jag ändra på! VeckoRevyn kan vara lite för "Ebba" ibland, men om man kollar på inehållet så har den allt för att vara en Sofia tidning. 

98065-111Dricka mer mjölk och vatten. Ett lite konstigt förslag tror jag många av er tycker, men för mig är det superviktigt. Jag dricker ungefär ALDRIG mjölk. Det är sant.. Jag gillar inte det så mycket av någon anledning. Men jag ska göra allt för att få i mig lite mer av det.  Vatten likaså, fast mindre alvarligt.

98065-111Vara med i tävlingar. Jag gav upp hoppet då jag började läsa lite större tidningar. Jag trodde inte att jag hade någon chans. Men det är ganska konstigt: jag brukar ha tur i tävlingar. Well, får väl försöka lite mer!

98065-111Rensa min mp3. Jag kommer inte ihåg när jag rensade min mp3 sist, men jag kommer ihåg att det var über länge sedan. Jag tror det kan bero på min allmänna lathet. Hahaha!

98065-111Komma i tid! Inte nog med att jag ibland kan komma lite sent till lektionerna så tycker jag och Emelie lite synd om Nikita som får stå och frysa på grund av att vi är sena på morgonen.

Mer kan komma!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Shit vad scary! Igår skrev jag också ner en lista på mitt "nya" jag, och nu har du gjort likadant utan att jag sagt något! :O

Postat av: Sofia

Jävlar! Det kan bero på att vi är så bra kompisar och är så lika varandra (ibland). Hahaha!

2006-11-25 @ 09:30:31
URL: http://rosette.webblogg.se
Postat av: Nikita

höhö good luck guys

2006-11-25 @ 11:32:00
URL: http://nikitas.blogg.se
Postat av: Elin

Jag måste nog också ta ochfixa lite med min mp3. Jag tror inte ens att alla låtarna som jag har får plats nu. Heheheheh :)

2006-11-29 @ 08:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback