Help, you know I need someone, help

2007-07-09 @ 22:47:16

(Rubriken är tagen från Låten Help av the beatles. En gammal goding, haha!)


Såhär är det. Snart åker jag till marocko. Jag vet, jag vet, jag har tjatat som jag-vet-inte-vad över det, men det är väldigt stort för mig. (Har ju faktiskt inte vart där på närmare sagt fyra år.) Denna gång är problemet (om sätter det så då)
musiken. Jag vill ha heeeela min iPod fullproppad med sköna låtar att lyssna på när jag

t. ex. ligger på stranden, vilar & sitter på planet dit & tillbaka.


Men kom ihåg, jag vill bara ha låtar som gör en glad, alltså ingen hårdrock eller nåt Även fast det kanske gör några glada, vad vet jag.

Hjälp mig, har du nåt favoritband eller Artist? SKRIV ALLT NI HAR PÅ HUVUDET!


101803-346

(ett sånt här fodral till iPoden skulle jag inte tacka nej till. Kanske dags att sy?)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vissa hårdrockslåtar kan göra en glad. Beroende på hur de är. ;P
Har nog själv bara samma artister som du. Men du får gärna skicka Timbuktus, Regina Spektors och Johnossis album om du har så kan jag skicka några till dig på MSN? ;D <3

Postat av: Jasmin

Jag brukar också lyssna på lite gladare låtar på sommaren. ;) mitt tips är Donna Summers - I'm So Excited.
Och.. Får man lyssna på Ipod på Flygplanet? ja har undrat ett tag, men eftersom det inte innehåller ngt batteri borde man väl få lyssna eller? :/

2007-07-10 @ 16:53:53
Postat av: Sofia

Emelie: Jo, asså det beror ju också på vem det är som lyssnar på de.
Haha, aah.. så kan vi ju göra. ;)
Jasmin: Asså jag vet inte, emn asså förra året lyssnade jag på min mp3 i flyget. Det ska nog gå ;)
Tack för tipset! ;D

2007-07-11 @ 11:50:34
URL: http://rosette.webblogg.se
Postat av: Emelie

Haha, då gör vi så. ;)
Varför skulle man inte få ha batteri? :O ;P

2007-07-11 @ 13:17:25
URL: http://basic.blogg.se
Postat av: Anonym

Här är 2 stycken låtar jag gillar.
Magnus uggla - värsta grymma tjejen
hellogoodbye - Touchdown Turnaround
kommer inte på flera som inte är rock :P

2007-07-11 @ 13:52:00
Postat av: caroline

Vad har du för musiksmak då?
Min absoluta favorit-i-alla-lägen är Jason Mraz! låtar som t.ex wordplay, the remedy, I'm yours, o lover, the beauty in ugly, shy that way, osv osv gör en inget annat än glaaad!

2007-07-12 @ 15:28:41
URL: http://imagine.webblogg.se
Postat av: ruth

The Killers och Rihanna är bäst i sommar :)

2007-07-20 @ 18:21:10
Postat av: Ella

Det beror ju helt på vilken musiksmak du har, men jag kan tipsa om dessa:
The Strokes, The Kooks, Daniel Lemma, Paolo Nutini, The Killers, Laleh, Cornelis Wreesjvik, Velvet Underground, The Smiths, Beatles, Queen, The Who, Damien Rice, Simon & Garfunkel, Jeff Buckley, Eric Clapton, Rufus Wainwright, Jamie T, Arctic Monkeys, Salem Al Fakir, Tingsek, Shout Out Louds, The Hives, Moneybrother, Anna Ternheim, Billie the Vision and the Dancers, Franz Ferdinand, Johnossi, José Gonzáles, The Knife, Morrissey, Magic Numbers, Oasis, Red Hot Chili Peppers, Tiger Lou & Regina Spektor bl.a. Inget av detta är hårdrock, dock är några ganska sorgsna iallafall. Såsom Eric Clapton, men jo, jag tog de första jag kom på.

2007-08-04 @ 19:33:41
URL: http://silverskor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback