Konstig värld vi lever i

2007-10-21 @ 00:00:10

Har ni inte ibland varit lite pissed off på världen vi lever i? Bakom allt känns det som om det bara är dåliga saker vi svävar kring. Som t. ex. ungdomsvåldet. En kompis till mig blev ju liksom misshandlad av några jag "känner", asså några som jag kanske pratat med någon gång. Sen blev en annan kompis till mig örfilad för att hon hade sagt att hon var kompis med hon som blev misshandlad och att det var därför hon var arg på hon som "var bakom" hela saken. Snacka om töntig värld vi lever i! Och ja, töntig var ett bra ord för att beskriva.

Men sen är det ju inte bara våld som gör samhället tio gånger sämre, stöld står även på listan. Som för några dagar sen då Emelie hade lånat ut sin MP3 till en kompis som hade glömt lämna tillbaka den till henne i skolan. Den blev stulen på kvällen av tre killar. De hade först ropat åt henne att stanna, men det gjorde hon ju såklart inte så de sprang förbi henne skit snabbt och drog till sig Emelies mp3.

Och det där var bara några saker, därute händer det ju mer än vad vi tror och vet. Läskigt egentligen. Såfort man tar ett steg ut ur dörren kan vad som helst hända.

Förlåt att jag skrev inlägget så slarvigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback