Klockren fjortisguide

2007-01-13 @ 14:28:01

Jag har alltid varit på skrivhumör och drömt om att kunna få skriva för en stor tidning, när jag blir vuxen, eller nu, när jag är tonåring. Hittills har jag bara skrivit för Ung08's programtidning (för festivalen 06) och skickat in en liten sak till klick (om att jag hade sett Natasha Peyre i Farta Centrum). Men jag har under en lång tid, som sagt, viljat skriva för en större tidning. Aftonbladet, vore inte helt fel. Eller VeckoRevyn? Men medan jag drömmer mig bort kan jag ju fortfarande skriva i bloggen, right?

Men tanken med inlägget var faktiskt inte att jag skulle påpeka det ovanståede, utan att berätta att man faktiskt kan skicka in en krönika till Aftonbladet. Det märkte jag då jag hittade en länk till en krönika skriven av en helt vanlig 14:åring. Det första jag såg när jag klickade på den var att det stog "Skriv din egen krönika och mejla den till oss" Just vid det ögonblicket fick jag en massa idéer i huvudet som bara flög runt. Jag lät dem vara kvar och började läsa krönikan. Krönikan var helt klockren och bra skrivet, och bäst av allt - av en fjortonåring. Jag som nu är tretton (och ett halvt. Haha!) funderar även jag på att skicka in en krönika.

"För att ge en överdriven bild kan man förklara fjortisarna såhär: De klär sig ofta i mjukisbyxor, SSS-tröjor och Reebok skor. Alltför ofta har fjortisarna sönderblonderat hår och idominsalva smetat på läpparna.
  Lidingö-in är mycket vanligt hos fjortisarna. Högljuddhet är inte ovanligt. Men det som är mest skrämmande är det faktum att fjortisar i åldern 13-16 dricker alkohol. Ofta blir de "jättefulla" på två 3.5:or. "

Källa: Aftonbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback