Dutty Wine

2007-08-18 @ 15:43:14

Jag har fortfarande inte sökt in på någon sport, förutom en streetdans som jag tydligen inte kommit in på vilket är synd. Men jag känner att jag behöver sporta. Kickboxning verkar skitgrymt och intressant. Tror jag ska söka in på det.

Haha, sen har jag hittat en dansstil som är värsta skön. Den kallas Dutty Wine. Man borde lungt börja med den om man gillar att skaka på rumpan. Visst kan jag gilla det, men asså jag vet inte.. Dutty Wine känns ändå liiite för mkt skaka-på-rumpan för mig. Anyway, här är ett bra exempel på dansen.
På engelska Wikipedia stog det några rader om att Dutty Wine kan skada kroppen lite;
 "Some doctors have warned against performing the Dutty Wine, claiming it may cause serious muscle trauma, and ligament damage."

Kommentarer
Postat av: Ellen

hon ser skitkul ut juh, typ kycklingdansen... ^^ dagens garv, eller vaddå ?

Postat av: Sofia

Haha, lite kycklingdans i det hela, ja. men den är ändå grym. Att de där tjerena kan rra sig i det där tempot, liksom skaka huvudet i en annnan rölese jämfört med kroppen.
haha, för mig gårdagens ;P

2007-08-19 @ 20:25:09
URL: http://rosette.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback