Min första lägenhet (eller ok, min första drömlägenhet)

2007-03-03 @ 16:11:57

Jag snor Lenas idé rakt av och visar hur jag skulle vilja att min första lägenhet ser ut. Det kommer nog säkert vara en 1:a eller en 2:a, men på bloggen kan jag ju ha en 2:a, right? Haha!
Samtidigt som ni läser det här får ni ju veta typ av "inredare" jag är. Lägg även märke till att jag är en Ikea-nörd, precis som min underbara vän Emelie. Here you go!

98065-155 Vardagsrum: I vardagsrummet skulle jag vilja ha såna tapeter som Kiss & Tell Madelen har (skitfina!).
Soffan skulle komma från Ikea och vara stor, mysig och brun. I denna sköna soffa skulle jag vilja ha kuddar i olika färger, helst ganska färgglada/jordnära färger. Några mönstrade kuddar skulle inte heller vara fy skam.
En fåtölj i mönster och beigt skulle även den passa in.
På soffbordet skulle jag ha många dekorationer bl.a. bollar i lustiga färger och ljus i massor. En tv skulle ju såklart också (!) finnas.
På fönsterbrädorna skulle massa småsaker vara som t.ex. fina blommor med roliga krukor och ännu mer ljus trängas. På väggarna ska klassiska och fina tavlor hänga - helst i svart/vitt. En modern bokhylla i brun/svart skulle stå fint i detta vardagsrum och bokhyllan skulle vara fullproppad med en massa intressanta böcker.

98065-155 Badrum: I badrummet skulle det inte finnas så mycket speciella saker, men alltid finns det någonting. Väggarna ska helst vara i ljusblått och golvet i vitt kakel. Små plantor lite här och där skulle vara überfint och handdukar i mörkbrunt och lila skulle passa in. En spegel med lite krumelurer på är något som skulle sätta pricken över i:et.  

98065-155 Sovrum: Sovrummet ska vara modern och rätt så enkelt. En liten och trång säng är inget man skulle vilja ha, utan en stor och skön istället! I sängen ska det finnas en massa dekorationskuddar och de får gärna likna de som ska finnas i soffan (vardagsrummet). Sängborden/sängbordet ska matcha sängen och ha mycket utrymme i sina lådor åt tidningar etc. Tavlor i olika färger och mönster ska missmatcha gardinerna och tapeten som är i lila/violett, en aning. En garderob måste ju också finnas med i rummet, och om jag själv får välja skulle det nog bli den här.

98065-155 Kök: Köket skulle även det vara enkelt. En ljusgrön färg skulle inte alls vara trist. Ett runt bord med tre-fyra stolar och en blomma i vas mitt på skulle vara hur fint som helst och pigga upp vardagen.
På tavlorna i köket så ska det vara frukter i olika roliga färger som gör en sugen att äta just frukt. Precis som jag sa så ska köket vara enkelt och med det menar jag att det jag skrev är det enda i stort sett som behövs, right?


Kommentarer
Postat av: lenie

hihi, snyggt snyggt snyggt!

Postat av: Sofia

RE: Lenie
Tack :D

2007-03-03 @ 23:23:41
URL: http://rosette.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback