Femte Mars

2007-03-05 @ 17:59:18

Gaaah, jag orkar inte mer. Idag har skoldagen gått sådär halvsegt men ändå ganska snabbt. Några nya ansikten har dykt upp och samma gamla finns forfarande kvar.
Jag vet inte vad jag egentligen tycker om vår skola, men den är väl helt okej tror jag. Inte så mycket drama, om du frågar mig. Men hey, vem vet; nästa sjuor kanske är roliga och har mer action i sig? Nja, jag tvivlar en aning där för jag vet hur sjuor egentligen är - jag är ju själv en. Haha, den sistnämnda meningen kanske lät lite konstig men wth ^^.

Idag kom jag hem typ efter skolan och bestämde mig för att baka en paj eller liknande till min mamma som idag fyller 36 år. Det slutade med att jag gjorde en äppelkaka med crunchy i. Alltså ingen "vanlig" äppelkaka. Resultaten blev GOTT och därför väljer jag att dela med mig. Hoppas att ni testar den, för den var verkligen god. Reseptet är skitenkelt också ;D

Äppelpaj med Crunchy
Ca 3-4 port.

1 dl vetemjöl
100 g smält smör
1 dl crunchy (min var från Willy's egna märke)
1 msk socker
Ca 2 äpplen

Blanda ihop allt förutom äpplen i en bunke. Strimla sedan äpplena i normala bitar, lägg sedan ut de på en pajform och stö sedan socker (och kanel, om du vill) över. Lägg sedan smuldegen över äpplena. Om du vill ha den lite äppligare (?) sätt då på några extra äpplen över smuldegen. Låt grädda i mitten av ungnen i 30 minuter och med 200 grader.


Kommentarer
Postat av: ellen

Okej. Du har en ung mamma. Verkligen. Min mamma är typ 10 år äldre än din..

Postat av: Sofia

RE: Ellen
Haha... tack? ;P Näe, men man vänjer ju sig med en ung mamma. Haha ^^, Själv tänker jag knappt på det! ;P

2007-03-05 @ 18:53:49
URL: http://rosette.webblogg.se
Postat av: Proma

Hälsa din mamma :D

2007-03-05 @ 20:14:51
URL: http://garderobenfull.webblog.se
Postat av: Nikita

;mums dela med dej eller snåla en vanlig fråga får du tåla om du har ett äpple vill du dela det med mig eller tar du hela själv, VA ? (:

2007-03-05 @ 21:04:51
URL: http://nikitas.blogg.se
Postat av: Sofia

RE: Proma
Ok, det ska jag MD

RE: Nikita
Haha, remember that song. Aah du.. Det är bara att komma så får du en bit ;D

2007-03-06 @ 17:45:21
URL: http://rosette.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback