Ebba - en stark kvinna med självförtroende

2007-01-03 @ 15:15:27

98065-192


Många skyller nuförtiden på att
Ebba von Sydow är svaret på en egoist. Ja, så tänkte jag också förrut, måste jag erkänna. Men efter att jag tänkt om och börjat läsa Ebbas blogg och VeckoRevyn lite offtare så tycker jag att Ebba har gjort (och gör) ett så bra jobb att allt jag kan göra är att tacka henne.

Tänk bara hennes vardag. Hon måste jobba och slita för att vi ska fortsätta läsa hennes blogg och VeckoRevyn samtidigt göra ett bra jobb och massa intervjuer och andra artiklar som står på plats i schemat. Tänk er själva att varje dag vakna tidigt som sjutton och hinna med allting hon gör, plus att hinna med en massa annat som att umgås med vänner och familj, shoppa och till och med träna. Jobbigt, om du frågar mig.

Men fattar ni vad stark hon måste vara. Inte bara fysiskt utan psykiskt. Hon får ju en massa hatbrev i sin mejlbox varje dag från folk som tycker att hon är lite eller mycket av ett ego för att hon som chefredaktör och modechef gör en massa av artiklarna i VeckoRevyn. Allt hon gör är egentligen bra och det är det de flesta gillar att läsa om. Att ha bra självförtoende har ju tagit henne så högt upp i karriären.
Keep up the good work, Ebba!

Så innan ni dömmer en människa som gjort så mycket för er säger jag bara: Tänk om!

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med - gillar också Ebba! Visst tycker jag hon är lite väl självgod kanske,men det är nog mycket det som har tagit henne dit hon är - en stor dos självförtroende! :)

Postat av: Sofia

RE: Malin
Precis, bra att du förstår ;)

2007-01-03 @ 23:42:00
URL: http://rosette.webblogg.se
Postat av: Ellis

Håller med, det är många i min närhet som stör sig Sååå mycket på ebba.Och detgjorde jag oxå först.Men jag har upptäckt hur elakt det är att störa sig på en person som man inte har träffat.Då tycker Jag att ska man störa sig på stilen eller sättet, i det här fallet Det Ytliga som så många stör sig på när det gäller ebba.Hm..det låter som Ebba uppfann det ytliga eller något när man hör på dom.Att hacka på en person och skriva elaka kommentarer är någonting jag hatar.Det är som om tex ebba symbolieserar någonting " de här" människorna hatar.Jag vet.Väldigt långt inlägg men jag var tvungen att avreagera mig lite.Hoppas du förstår min osammanhängande text!:D

2007-01-04 @ 13:35:47
URL: http://ellisellis.webblogg.se
Postat av: Sofia

RE: Ellis
Jag håller emd dig totallt. Att störa sig på en person är helt fel och väldigt dumt. Som du sa; Ebba har inte gjort nåt STORT som vi hatar.

Ha det bra :D

2007-01-05 @ 11:38:46
URL: http://rosette.webblogg.se
Postat av: Vanja

Ebba är en grym förebild för unga tjejer idag, och ju fler som inser detta desto bättre. Men det är ju så typiskt oss i jantelandet att trycka ner alla som lyckas. Vi får fortsätta hyllningståget ;)

2007-01-06 @ 19:38:34
URL: http://smultroncocktail.blogg.se
Postat av: Sofia

RE: Vanja
Precis ;D Varför vi gör så undrar jag :O ;)

2007-01-07 @ 10:55:47
URL: http://rosette.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback