Dum i huvudet är inga bättre ord för modeintresserad!

2007-02-05 @ 18:13:25

Såg att Modebladet hade skrivit ett väldigt intressant inlägg som jag håller med om och därmed skriver hur det ser ut från min sida. Att inlägget hamnar på Vardagsliv kommer man att förstå senare i texten.

Många människor tror att bara för att man gillar mode och skönhet så är man dum i huvudet. Jag måste bara säga att jag tycker att det är det dummaste som jag nästan någonsin hört.
Varför ska vi människor ha så många fördomar om andra, även fast vi inte känner de? Att fördomar kommer upp här och där för mig är inget ovanligt, jag hör nämligen fördomar varje dag. Det är synd.
Förresten, känner ni igen uttrycket "fördomar bygger på något som är sant", och jag kan säga att i 9 av 10 gånger så stämmer det inte.

Man brukar säga att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad, eller hur? Liksom hur många är det som går och tänker på det innan de spottar ut en massa ord som de senare ångrar sig? Precis. 

Folk tror alltså, på något konstigt sätt, att vi modeintresserade tappar bort våra hjärnceller  bara för att vi råkar ha mode som ett intresse. Jag kan inget mer än att säga att det är HELT FEL.
Men det är inte alltid mode det handlar om, det kan även t.ex. ibland vara att man är högljudd, och positiv (med det menar jag att man typ skrattar ganska ofta och njuter av sitt liv) som folk tolkar en som knäpp och oseriös. Belive me, det har hänt mig mååånga gånger. Liksom vad har man för rätt att bli behandlad på det sättet av folk som tror att man inte har några känslor alls.

Allt jag säger och menar är att vi människor ska tänka om innan vi helt plötsligt säger en massa dumma kommentarer som vi kanske till och med ångrar i slutändan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback