I'm back as black

2007-08-11 @ 18:45:01

Rubriken säger egentligen allt. Igår sent på natten kom vi tillbaka till Sverige efter hela tre veckor (och två dagar) i Marocko.
Låt mig bara säga en sak till er alla - åk aldrig på semester i mer än två veckor. Man mår helt klart inte bra av det. I alla fall inte den sista veckan för då smakar inte maten nåt och man har tröttnat på landet och så börjar man sakna sina nära mer än vad man gjort tidigare. Det var så för mig i alla fall.
Men det där var hittills bara nackdelarna. Det fanns en mängd med fördelar, som stranden. De två första dagarna då vi bodde hos farmor höll jag seriöst på att bli galen. Jag hade inte besökt marockos finfina stand Mehdia på 4 år och nu när jag var i det landet skulle jag få vänta ytterligare två dagar. De två dagarna kändes som en hel vecka.

Kort sagt så gjorde vi inget väldigt speciellt på resan. Bada, sola, äta & sova, om man ska beskriva det så. Men vad gör man egentligen mer? Eller okej, kanske gjorde lite mer än det som att t. ex. hälsa på lite släktingar och shoppa, men that's it.
På tal om shopping så köpte jag några saker. Inte sååå märkvärdiga, men ändå nåt som får mig att tänka på landet. Kanske visar de senare på bloggen om jag orkar, vilket jag inte gör för tillfället.

Ja people, det var det. Kortsagt var resan helt otroligt rolig. Vill tillbaka till Marocko, men om ett tag för nu vill jag bara njuta av Sverige. Bilder från Marocko kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback