Första december

2006-12-01 @ 21:14:59

Det är första december idag. Det innebär att den klassiska jul-hysterin har börjat för fullt. Jag menar det. Har någon på dågot sätt varit i stan? Det är über mycket folk där. Överallt bokstavligt talat.
Utanför NK's juskyltning ser man familjer med sina små barn. Utanför Åhlens City står det ett par miljarder människor som väntar, eller rättare sagt hänger. Fjällräven jackorna har aldrig synts så mycket som i år. Vart man än går så går man in i någon.

Men det värsta, bortsett från denna hysteri måste väl vara Darin Affishen. Jepp, ni läste rätt. Det är ju så att Darin har släppt sitt nya album "Breaking the news" och därför måste ju skivbolaget såklart göra lite reklam för honom så att fjortisarna som följer varjesteg han tar blir ännu galnare. Alltså har de satt upp en MEGASTOR affish på denna människa. Inget man önskar se om man heter Sofia, Nikita eller Emelie.

Sådär, nu fick ni er allt en liten beskrivning på hur det ser ut i Stockholm City för er som inte har varit där. Som ni förstår av allt det jag har skrivit ovan så var ju jag, Nikita och Emelie i stan. 
Jag fick uppdrag av mamma att hitta en jacka och en väska. Hur det gick med jackan vill ni säkert inte veta. Men däremot så fann jag en söt väska från H&M som jag tyvärr inte kan ta kort på eftersom kameran är på lagning. Jag är faktiskt ganska nöjd med väskan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska åka till Stockholm på lucia. Har hört att ni har mycket 2hand, inte sant? Men vart (exakt) finns de flesta butikerna.

2006-12-01 @ 22:14:28
Postat av: Sofia

RE: Anonym
Vad kul! Jepp, det stämmer. De flesta butikerna ligger på Söder. Runt Medborgarplatsen, Skanstull och slussen. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback